Happy bröllopsdag :P

Kom vi på nu när vi satt här i soffan.. Två år har vi varit gifta nu.. Vi firade med smörgås framför tv:n, efter att Tfan målat lite köket.. :P

Glömde skriva om tunikan jag sydde i lördags/söndags. Det sista bruna velourtyget gick åt, nu finns det kanske till en docktunika ifall det skulle behövas.. :P Började i lördags kväll, och satt i tre timmar, gick och la mig och funderade på den där tunikan.. Steg upp, åt frukost och bestämde mig för att göra om ett par saker, så det var bara att sprätta och se glad ut.. Men jag vet ju att om jag inte gör det ordentligt så kommer plagget aldrig att bli använt, så är det bara..
Iaf så stressade jag ihop den på förmiddagen. Den blev inte riktigt som jag hade önskat. Väldigt vid nertill, men vi kom senare på att vi kanske tyckte att det såg knasigt ut eftersom vi aldrig köper tunikor till lilleskrutt.. :P
Den funkade bra iaf. Hon hade den på sig på kalaset i söndags, det var därför jag satt med den på morgonen.. Hur hade det varit om man hade tänkt lite långsiktigt? Undra hur det blir nästa gång jag kommer på något.. :P

Efter febrilt letande på nätet så har jag kommit fram till att det saknas en grej. En riktigt bra sömnadsbok med barnkläder. De böcker man hittar är oftast gammeldags på nått vis. Ottobre är jättebra, men de ska alltid ha en massa frill, krusiduller och applikationer på allt. De bästa böckerna är från 70talet, men hittar man nån av dem så är de antingen slitna och saknar mönsterpapper, eller så är de skitdyra... Jag vill ha en modern bok!!!
Vilka problem man har.. :P :)

Kommentarer
Postat av: Hannie

Grrrattiiis .D

2007-12-04 @ 22:17:55
URL: http://cedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0