Puh!

Idag har jag, äntligen, köpt de sista klapparna.. In i julstöket bara, tillsammans med pensionärer och småbarnsföräldrar som tycker att de är ute i god tid :P
Intressant så här i jultider, är att man ser människor på stan som inte verkar ha varit där sen senaste julrejset. Idag såg jag till exempel världens gulligaste par. De såg ut att vara i 80års-åldern, och stod i den milslånga kön inne på Akademibokhandeln. Höll varann i handen och småpratade om allt. Dessutom blev de superglada när kassören informerade att p.g.a personalbrist, så slog de inte in klappar i år, men man kunde få ta med sig papper hem från deras inslagningsstation.. :P Vilken annan stressad människa som helst hade kunnat explodera mitt i julstressen, men inte detta paret.. Hur skönt som helst, hoppas att jag har samma känsla/humör/humor/lycka när jag är i samma ålder..

I lördags var ju bästaste Becky här på besök. Hon kom lite sent 22:30 :P, men det var för att hon blev bjuden på julbord av sin mamma, så det är ursäktat :) Vi hade iaf fruktansvärt trevligt. Drack lite cider och pratade skit. Tfan gav upp framåt 04:30, men Becky och jag härdade ut, och höll oss vakna fram till 06:30. Då rökte vi sista ciggen, letade fram lite filt och täcke, kröp i säng och somnade båda direkt efter godnatt. :P Det var hur trevligt som helst iaf, vi hade så mycket att prata om sedan vi sågs senast. Sista gången vi umgicks riktigt, bara hon och jag, var när vi åkte till Kalmar för att bada, nån månad innan jag blev gravid.. Helt sjukt lång tid.. :P

Det har varit lite julpyssel här. De sista julklapparna börjar bli färdiga, de andra är inslagna. det gjordes ikväll, en och en halv timme tog det projektet :P Skinkan är griljerad, men inte smakad. Sista godiset är gjort skulle jag tro. Det fixade jag innan och efter klappinslagningen ikväll..

Nu ska jag krypa i säng. Jättetrött och slut i ryggen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0