Så vart man hemma igen.

Ja.. Kom hem torsdag eftermiddag. Aimée och Tfan kom och mötte mig vid bussen. Aimée verkade mest tycka att det var konstigt att jag kom hem igen :P Fast efter att ha kommit hem ordentligt och jag bad om en kram så var allt som vanligt igen :)

Mamma bor i nått slags vindhål.. Om man tänker att man står på nordpolen och skrapar med foten mot forntidsisen.. De vindarna man skulle känt då, är samma vindar som man får stå ut med hemma hos mamma. Och inte finns det lä nånstanns heller, utan det är bara att krypa ner i jackan och röka sin cigg där.. :P

Att vara ifrån Aimée var en behövd paus. Trots att jag inte brukar rätta Tfan när han gör saker med Aimée, som jag inte brukar göra dem... Men när han slutade jobba och var hemma med oss så knatade jag vidare i samma spår som när han fortfarande var på jobbet. Största skillnaden var att jag hade vuxet sällskap om dagarna.. Jag fortsatte med de vanliga rutinerna, och det gjorde det nog inte lätt för Tfan att komma in och återta sin pappa-hemma-roll. På så sätt blev det nog en lättare övergång när jag åkte hemifrån. Jag var tvungen att stiga ur mina rutiner och släppa allt till Tfan, och han var tvungen att börja med en gång. Det gick himla bra, och det är inte så att jag tvekade på Tfans förmåga att vara pappa. Men på samma sätt som jag inte kan förstå hur det har varit för honom att vara ifrån Aimée hela dagarna, så kan han inte riktigt förstå hur det har varit att vara hemma med henne ensam... Men nu är allt bra, och vi börjar skapa rutiner ihop...

Nu händer det grejor här hemma. Vilket det brukar göra när Tfan är ledig. :P Nu håller vi på med köket, och det är nästan klart. Han målade första omgången på de två sista väggarna igår. Sedan tog färgen slut, så det ska vi köpa ny idag. Det kommer att bli skitbra! :)

Upptäckte igår att batterierna till min motionscykel hade tagit slut. Den har stått i källarn i nått år, och igår bestämde jag att det var dags. Jovisst.. Ska köpa batterier idag. Tvättade mina joggingskor igår med, så har jag tur så kanske jag kommer ut på en runda med :)

Nu ska jag städa frukost efter Aimée, och se om det inte är dags för Tfan att stiga upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0