Eget band!

Igår tog jag mig äntligen och beställde ett eget namnband, att fästa på kläder som jag syr. Eller ja, beställde ju inte ett band, utan 100 band.. :P Kul att äntligen ha det gjort! Nu dröjer det "bara" två veckor innan de dyker upp i lådan.. *suck*
Jaja, fram tills dess kanske jag hinner sy några plagg att sätta banden på?

image5


Så här ser mitt band ut! Namnet alvgrodan kommer ifrån min moster. Hon är konstnär, och bad snällt om några bilder på Aimée. Hon har inte målat/ritat/tecknat barn innan, utan djur som är hennes grej. Men när hon bad om bilder på Aimée så sa hon så här; "Tänkte fråga om jag fick låna ditt barn lite? Hade tänkt göra nått fantasy/sagoliknande med barn. Och Aimée passar så bra, för hon ser ju inte ut alla andra barn. Av henne skulle jag kunna göra nån trollunge, alvgroda eller nått!"

Och alvgroda lät som ett fint ord :P Först hade jag tänkt använda nått av det första Aimée sa, men då hade blivit "jahabajj" eller "näe!". Det första sa hon när jag väckte henne och hon hade varit dålig i magen tidigare på morgonen.. :P Det kändes inte helt rätt. Men alvgrodan får hänga med :D

Nu mumsas det frukost här. Aimée maler i sig sin smörgås, och Tfan håller på att göra sin. Jag har redan ätit.. Surprise! För övrigt så håller jag på att läsa Martin Kellermans En serietecknares Dagbok. Den är bra. Samma tempo och känsla som i Rockyserierna,tycker jag, och det gillar vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0