Kalas!

Idag var mamma, pappa och lillebror Björn här och hälsade på. Vi firade Aimées födelsedag, och hon fick paket idag med, trots att hon redan fått kastruller, redskap, förkläde och leksakslåda av dem redan:P Idag fick hon en väska med Petson och Findus av Björn och två tallrikar och en mugg med Elsa Beskow-motiv av min lillasyster. Aimée blev väldigt nöjd, och visste precis hur man tar emot och öppnar paket :)

Vi hade fint väder idag med, så vi passade på att vara ute lite mellan måltiderna. Aimée var lite blyg först, men sedan kom hon igång och lekte med Björn i fullt ös. De kom hit i muskelbilen och den var osså väldigt intressant. Jag visade henne att man ska kolla hjulhusen och sparka på däcken :P
 Vi hade allmänt trevligt idag, och det var mycket köksrenovering på tal idag. Det har äntligen blivit dags för mamma och pappa att renovera, nu efter 8½ år i det huset. Jag hoppas att de blir nöjda! :)

Efter att de åkt hem tog Tfan och jag tag i kökssoffan i matrummet. Vi har länge tänkt flytta den, men inte vetat vart och dessutom var den full av hela vårt förhållande i musik och tatueringstidningar :) Nu packade vi tidningarna i märkta papperskassar, stuvade in kassarna i en långgarderob och bar upp soffan till Aimées rum. När vi fått in den där började äventyret att hitta madrass till soffan. Vi hade ingen, så det fick bli diverse filtar och täcken osså lakan på det. Aimée var ivrig inför nya sängen och blev så arg att hon grät när jag la mig i den för att kolla om det var tillräckligt mjukt. Jag fick inte vara i hennes säng:P
 Nöjd blev hon iaf, och nu ligger hon där och sover. Iofs så var hon väldigt trött vid läggdags. Besök och ingen middagsvila, det tar på krafterna :)

Imon ska jag jobba. Det blir mycket denna veckan. Trappstädning i Alstermo och Älghult, dessutom minst en lägenhet som ska städas efter renovering. Får se hur mycket ledigt det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0