Ledigt.

Både Aimée och jag är hemma och lediga idag. Gött. Aimée sköter sig nästan själv idag, och jag försöker fortfarande återhämta mig från veckans sjukdommar.
 Jag var ju hemma igår med. Kröp ner i sängen efter dagislämning och utvecklingssamtal, bara för att vakna med ett ryck 11:40!! Aimée ska hämtas 11:45, och naturligtvis hade jag kört henne i vagnen och inte cykel :P Som grädde på moset så hade alla barn varit snabba med maten, så Aimée hade varit färdig långt innan jag kom. Hon tycker att jag ska vara där redan innan hon ätit färdigt :P Så att man med säkerhet vet att man faktiskt blir hämtad som vanligt:P

Utvecklingssamtalet gick bra. Personalen tycker att det märks att Aimée har fått vara ute mycket, för det älskar hon. Hon har bra kläder, fick jag höra med. Trots att Po.P-overallen inte får köras i torkskåpet:P Hon fungerar väldigt bra i de strukturerade lekarna och sätter tydliga gränser för de andra barnen, med vad hon accepterar. Är med på samlingarna, sjunger med och gör rörelser till alla deras sånger. Det var skönt att höra. Vi pratade lite om att försöka rubba hennes rutiner lite, för nu kan hon fixera sig så vid en rutin att hon hakar upp sig, och vi blir tvungna att bokstavligen lyfta bort henne från situationen. På det viset är rutinerna verkligen inte bra!
 Dessutom ska dagis börja med lite potträning för Aimée där med. Bara fråga henne om hon behöver gå, till att börja med. Sedan  får vi se hur hon verkar trivas med det.

Igår var Tfans syster Marie och hennes man Urban här en stund. De lämnade av födelsedagspresenter till Aimée och fick varsin bulle :) Aimée fick en dockvagga och en ladugård med djur. Hon var väldigt nöjd, och satt i Maries knä och tittade i hennes mobil. Sedan dess har det varit ett ständigt prat om Iiiiee och bylle. :)

Tfan jobbar idag. Han fick sovmorgon, sedan var han igång. Chefen ringde nyss och berättade att industridammsugaren jag använder är lagad. Imon ska jag städa i Älghult, sedan är det som vanligt nästa vecka, bortsett från en lägenhetsstädning. Jag ber en stilla bön om att det inte har varit nån rörmokare där :P

Imon ska Aimée och jag leka med Lena och Nova :D Det ska bli wolit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0