Halfway there...

Jajemän! Idag har jag gått 20 veckor och noll dagar :) Knas.. Förra graviditeten gick galet låååångsamt, denna gången rusar tiden förbi, jag har att göra, jobba och springa efter Aimée, pyssla lite med.. Att det kan vara sån skillnad...

Det börjar bli lite stressigt i hjärnan på mig :P Snart måste vi beställa vagn, helst i en butik istan, bara för att ha den garantin man har när man kan åka till butiken och klaga.. Annars kunde vi likaväl beställa på nätet, vagnen har vi ju använt innan :) Garderoben som ska bli bebisrum ska fixas, jag ska jobba, föräldradagar ska planeras. Förra gången var Tfan arbetslös nästan hela första året med Aimée, så vi var ju hemma samtidigt. Denna gången har han ju ett helttidsjobb att gå till...

Dessutom är Aimée i trotsåldern på nått vis, så jag måste erkänna att jag minst en gång om dagen frågar mig själv, vad i hela friden har jag hittat på?! Tänk bara tanken att ta sig till dagis i mitten av januari, i snöstorm, klockan 07:45 på morgonen, med ett barn i vagn och ett gåendes. Båda ska vara påklädda, mätta och nöjda, helst fyra dagar i veckan, allra helst de fyra dagarna som Aimée ska till dagis.. :P Gahahaaaaa!!! Jag har inte ångrat mig, jag bara tvivlar lite, det går snart över :P

Nu ska jag gå upp och byta av Tfan. Jobbig unge vill inte sova (för en timme sedan) och Tfans lag spelar boll på tv. Jag tar med mig stickningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0