Nytt och gammalt..

I lördags gick jag på mitt första skift som personlig assistent. Pappa plockade upp mig i växjö, vi mötte mamma på Citygross. Vidare till Alvesta, jag inklämd mellan kassar med gosedjur, matkassar och inplastade madrasser.. :P Stannade på "På Spåret" och åt middag. Fisk för mig, tackar!
 Hem till lillasyster och börja packa upp det sista. Mamma och pappa åkte och hämtade syster på kortis, medans jag grejade vidare. När de kom tillbaka hade de med alla systers kläder. Hon har sjukt mycket kläder! Typ 50 t-shirts, 25 par brallor, och hur många kjolar som helst!! Jag som är lycklig om jag har tre par brallor som jag kan tänka mig gå utanför dörren med.. :P
Jaja! Mamma var med hela lördagen och natten till söndagen. Den natten var lite jobbig, men mamma tog det mesta. Efter middagen på söndag åkte mamma hem och jag hade syster själv. Hon var supertrött och vi slet som djur på varsitt håll :P Hon för att få sova, och jag för att hon inte skulle sova, utan spara sig till natten. Det funkade, för jag fick sova ganska bra nästa natt.
På måndag morgon gick jag av och tog bussen hem. Till en migränsjuk Tfan som ändå stigit upp vid 06 på morgonen för att lämna Aimée på dagis. Vi firade vårt tillsammansskap vid tv:n, framför OS, innan jag hämtade Aimée på dagis. Hon blev lycklig över att se mig iaf :) Gött att vara uppskattad :D

Jag har jobbat lite extra med trappstädningen denna veckan. Imon ska jag städa det sista, sedan ska jag visa nya tjejen rutinerna imon eftermiddag.. SKa bli skönt att slippa städningen, även om jag trivs/trivdes. Efter att jag plussade har städningen blivit jobbigare, och ryggen har tjurat mycket...

Efter att ha sytt en rosa Finduströja till Aimée, blir jag nog tvungen att sy en till.. Imorse fick jag en utskällning för att jag valde fel tröja.. :P Tyvärr ligger den i tvätten nu :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0