Pregnant in pink ;)

Jo.. Här sitter jag nu, i kvällskylan från öppet fönster, med superblonderings-utrota-all-antydan-till-färg-i-huvvet-klet i pallet... Jo, jag hade tänkt återgå till mitt rosa hår. Som jag har längtat! Jag är så trött på den allmänna "jag är förälder/gravid, därför måste jag vara sånhär"-stämningen som råder i byn! (och kanske resten av sverige osså?) Så jag tänkte ta på mig ansvaret för allmän uppiggning :)
 Vädrar ordentligt, vill junte dra ner en massa knas i lungorna, jag som t.o.m slutat röka!

På tal om det, så såg jag en höggravid tjej med magen i vädret och cigg i mungipan idag.. Fy fan.. Jag är rökare själv, men skulle mitt barn dö i plötslig spädbarnsdöd skulle jag aldrig någonsin kunna förlåta mig själv! Jag vet att det är svårt att sluta, jag klarar inte av det själv, så länge jag inte blivit gravid. Men nu har man ju ansvar för någon annans liv, någon som inte har någonting att säga till om.. Och skulle jag mot all förmodan inte kunna sluta röka under graviditeten så hade jag aldrig kunnat stå ute bland folk och blossa. Jag hade skämts något otroligt.

Usch! Bleä.

Jag har varit inne i växjö idag. Skrivit på lönelappar och fikat med mamma. Sprungit femtusen ärenden, känns det som :P Köpte tråd och dragkedja till zippen jag syr till mig själv.. Liten overall till bebis, jeans och fingervantar till Aimée. Lite löste, en tidning till Tfan, garn till Aimées tröja, en sjalnål... Textilfärg med.. Hann iaf med allt jag skulle :)

Nu ska jag strax skölja ur håret, sen ska det rosa i... :)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, vad duktig du är!! Bra att sluta röka, och jaa vissa människor är inte kloka! Röka när de är gravida, eller röka rakt ner i barnvagnen.. USCH!

2008-09-03 @ 15:20:38
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: XONX

Trevligt :D

2008-09-03 @ 15:28:01
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0