Bebismage..



Vecka 34+5. Stoooor mage, exakt lika stor som med Aimée. Ännu en klump är påväg ut till världen :)

Idag mår jag bättre. Iofs så började inte huvudvärken förrän precis innan jag skulle till dagis igår. Men vi får väl se. Jag har fått en hel del gjort idag! Mosters sjal som hon ska få i julklapp är färdig. Fin blev den, jag är nästan lite avis, ifall det inte hade varit för den regnbågsfärgade som jag stickade till mig själv i höstas :)
 Jag har målat skötbordet en andra och sista gång. Dörren till bebisens rum har osså fått ett andra och sista lager idag. Tfan skickade ett mess och har planer på att måla hela rummet en sista gång ikväll. Det borde bli färdigt snart. Jag vill pyssla!! :D Ställa dit skötbordet så att jag kan mäta på hur stora draperierna framför skåpet till skötbordet ska vara..
 Dessutom borde jag göra en tygtavla till. Har redan gjort en, men Aimée förälskade sig så i den att jag inte hade hjärta att säga att den faktiskt var till bebisen. Så jag gav den till Aimée, så får barnen en tavla var, vilket är mer rättvist faktiskt :)
 Bebisens byrå står tom inne på Aimées rum och tar plats. Dessutom ligger alla bebisens kläder i Aimées långgarderob. Barnvagnen står i hallen på övervåningen och tar plats, där står även spjälsängen omonterad, ivägen för Tfans "viktigapapper"-skåp.. Det är inte mycket som är som det ska i detta hushållet just nu känner jag :)

Nu ska jag börja klä på mig och gå till dagis. Jag cyklade med Aimée imorse och insåg snart att det var förenat med livsfara för alla inblandade, så nu blir det sittvagn. Ska förbi macken och hämta ett paket med beställda julklappar. Najs att få allt överstökat. Nu ska de slås in osså...

Later...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0