Blabla..

Lämnade Aimée på dagis imorse. Fröknarna skojjade om hennes och Novas upptåg igår. Jag orkade inte spela med, för jag tycker faktiskt inte att det är oki, även om hennes kläder faktiskt klarade sig efter en vända i maskinen.
 Träffade Lena på ica på eftermiddagen och fick veta vad som faktiskt hände. Det visade sig att personalen faktiskt inte alls kollade barnen som sov. Näe då, de tre ur personalen som skulle jobba, stod i hallen och pratade med en pappa. Medans Lena gick in till dem och undrade om våra döttrar verkligen ska leka ensamma i målarrummet. Vilket de inte skulle. Verkligen schysst av dem i personalen som gjort fel, att skicka en annan personal som inte var inblandad till att kläcka nyheten för mig. Rättvist va? Jag blir så trött. Bajs.

Mår knasigt idag. Natten till igår blev väldigt sporadisk, vaknade med förvärkar och stenhård bebismage flera gånger. Dessutom envisades bebis med att dansa in julen där inne, så när värkarna lade sig så dansade "hon" så någon lugn och ro var inte att tänka på. Hela gårdagen var fylld av värkar, och idag är det lugnt. Då blir jag nojjig istället. Så mycket imorse, att jag var tvungen att sätta mig på toalocket, blunda och lägga händerna på magen tills jag kände en rörelse. Det är ingen fara, det vet jag egentligen, men mina psykiska besvär spökar. Jag som aldrig oroat mig för att bebis skulle komma tidigt, innan. Nu helt plötsligt är jag nojjig. Och det spelar ju ingen roll. Går förlossningen igång så får jag åka in och få ett "akut" snitt istället. Gah! Jag blir så trött på mig själv.

Jag har roat mig med att sätta i tryckknappar i bebiskläderna idag. Men så tog knapparna slut, och bebiskläder var fortfarande utan knappar.. Fast jag fick iaf ihop ett par byxor och en body. Ännu en body och en bodysuit utan knappar. Det lär inte bli så himla mycket mer innan bebis kommer. Dels så går Aimée bara på dagis imon med, och två dagar efter nyår och när hon är hemma blir det inte mycket sytt, hur jag nu ska överleva det. Det har jag inte listat ut än. Sedan så märkte jag igår att jag har blivit väldigt stor och klumpig i sömnadssammanhang.. Det är svårt att sitta framåtböjd och klippa ut/nåla/rita av, med en stor bebis upp i bröstkorgen.. Buhu..

Men sticka går ju alltid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0