Fooorsaaakringskassan...

Fick samtal från F-kassan i förmiddags. Det var en kvinna som bara skulle kolla upp om jag hade försökt få till mina arbetstider bättre, och berätta att min sjukskrivning hade gått igenom! Gött! Jag som ändå sa till Tfan igår att jag hade ställt in mig på att bli utan sjukskriving. på det viset skulle det ju bara kunna bli bättre så att säga :) Och idag blev det det. Sedan berättade hon att det blivit fel med föräldrapengen samtidigt, eftersom min sjukskrivning gått igenom. Så senare på dagen skulle det ringa en annan kvinna och reda ut det :P Korkat att det inte gå att ta saker och ting genom samma människa! Men men, det är ju inte de anställdas fel, det försöker jag intala mg själv varje gång något går åt skogen med F-kassan.
Senare ringde osså den andra kvinnan. Vi löste det så att jag skulle ta ut tre dagar till, och istället för att jag skulle få ett återkrav så dras den summan från de tre extra dagarna. Jag passade även på att tacka nej till resten av föräldrapengen fram tills bebisen kommer. Största anledningen till att jag tog den var ju för att täcka upp inkomst ifall sjukskrivningen inte skulle gå igenom. Nu gjorde den ju det, så då kan vi ju lika gärna spara de femtio dagarna jag skulle tagit ut, till senare. Inga problem sa hon! Löst. Gött!

Annars har vi varit ganska duktiga :) Eller ja, Tfan iaf :P Vi hade en ganska seg förmiddag, alla tre var dassiga och snoriga :P Men efter att vi bestämt oss för att gå till ica så gick det undan. Vi tog med vagnen för säkerhets skull, och mycket riktigt så ville Aimée åka på vägen hem. Men mest för att hon skulle kunna äta sitt godis så snart som möjligt :) På det viset gick det ju drygt en timme.
 Innan vi gick iväg pratade jag med mamsen en stund, och bestämde lite om julafton. Mamma brukar ju jobba över jul, eftersom syster brukade bo på ett boende inom kommunen. Men nu har vi ju privata assistenter, och då finns det folk som gärna jobbar på julafton och får bra betalt. Så detta året ska mamma och Uffe först hem till lillasyster och äta och byta klappar. Sedan plockar de upp lillebror Björn och åker vidare hit och kommer någon gång under Kalle Anka, vilket antagligen kommer att vara ganska lagom. Aimée lär ju knappast ha tålamod att sitta där en hel timme iaf :) Sedan delar vi ut klappar och äter onyttiga onödigheter och umgås. Tfans mamma och hennes Lasse lär komma förbi på kvällen med :)

Iaf, tillbaka till idag :)
När vi kom hem från ica havererade jag på soffan, medans Tfan tog med sig Aimée upp på övervåningen och städade toaletten. Jag vaknade när F-kassan ringde andra gången. Tfan hade börjat tina kyckling, så jag hjälpte till med middagen.
Efter att vi ätit visade jag Aimée den ädla konsten att julpynta med apelsiner :) Apelsiner, röda paketsnöret och nejlikor :) Aimée var mest inne på att äta apelsinerna, vilket hon gjorde tills hon fick ont i munnen :P Sedan hjälpte hon Tfan med apelsinpysslet. Tfan hade inte heller pyntat med apelsiner innan :P Jag som trodde att det var obligatoriskt :) Tre fina apelsiner att hänga i fönstren blev det iaf.

När apelsinerna var färdiga gick vi upp och målade det allra sista i bebisens rum. Aimée hade målarbrallorna på och hjälpte till en hel del. Ska bli roligt sedan när bebisen kommer, att Aimée kan säga att hon hjälpt till :)
 Nu ska det in el med, kommer vid jul. Sedan ska det vara klart. Gött!!

Nu ska jag dricka cola :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0