Förmiddag..

Tjaaa, det blev inte nått sytt idag. Förvärkar deluxe har tagit över hemorojjdproblemet :P Så nu sitter jag ner för att magen känns som ett bowlingklot.. Dessutom passar bebis på att knöla runt lite. Det har blivit mycket lugnare på den fronten den senaste veckan. Min gissning är att "hon" börjar få rejält dåligt med plats där inne, och mest rör sig när hon behöver. Innan var det ju jitterbugg flera gånger i timmen :P

Det är mycket på gång just nu. Jag har inte handlat en enda julklapp, jag skojar inte! Normalt börjar jag handla i augusti och är klar i gooood tid, detta året vetifan vad som hände, men på julklappsshoppingstatusen står det stilla..
 Idag firar Tfan och jag 3 år som gifta. Wohoo! Märkligt, som resten av vårt förhållande.. Det känns som om vi varit ihop "för alltid", men ändå känns det inte som om vi varit ihop i nästan 6½år.. Det känns som om vi ganska nyligen har träffats, men ändå känner varann utan och innan, så väl man nu kan känna en annan människa. Liten parentes:)
 Och nästa vecka får vi veta när bebisen kommer ut.. Knas! Normalt sett får man ett "beräknat förlossningsdatum", då bebisen är beräknad att vara färdiggräddad och kan komma ut. När man har planerat snitt, får man *i mitt fall* träffa sin vanliga BM i vecka 34-35, då har BM redan varit i kontakt med läkaren på mödravården i växjö och bestämt ett datum och ett ungefärligt klockslag. Så nästa vecka när Tfan och jag går på MVCkoll, kommer vi dessutom få veta när vi får ut vår bebis :P Om inte bebis bestämmer sig för att komma tidigare, även då blir det snitt, fast det kommer då att kallas "akut snitt"..

Nu ska jag återgå till min stickning. Jag har en hemlig julklapp att ge bort, och den ska helst vara klar i god tid till jul, så att jag hinner med lite mer.. :)

Kommentarer
Postat av: Hannie

Bloggsvar: Precis! Jag kan ju inte annat än hålla med det du skriver (såklart)! Det enda jag vill liksom är att alla (gravida rökare) slutar så fort de bara kan! Att alla gör sitt bästa liksom, mer kan man ju inte göra. Men de som håller på och försöker bortförklara vill jag bara spyyy på! Uffa!



Och en helt annan sak, haha, jag känner mig så jävla dum. Sen jag köpte nya datorn kör jag inte FeedReader längre, programmet jag läste mina bloggar i du vet? Utan nu skriver jag in alla adresser för hand och har de svårkomihåg:iga som favoriter (går snabbare att skriva in de jag kan än att hålla på och klicka igenom alla underkategorier under favorit-meny-knappen) och så har jag suttit här skitlänge och ba: "Men vafan! Hon heter ju Fiafreak! Fiiiiiiiiafriiiiiiik!" och så har jag tryckt jättenoga på varje tangent försökt stava in det i adressfältet (som om det skulle funka bättre om jag tryckte sakta och ljudade namnet samtidigt som jag skrev det), men det har ÄNDÅ inte funkat och i dag bara slog det mig! DITT BLOGGNAMN ÄR JU JUSTGIRL OCH INTE FIAFREAK DANM IT! Undrar vem som är freaket den här gången! ;DDD Så nu har jag en del att ta igen! :D Hej hopp!

2008-12-03 @ 17:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0