Hurtiga familjen..

Fju! Nu är vi inne igen! Efter frukosten gick vi till ica för att lämna insamling och handla. Tog för en gångs skull Aimée i vagnen, annars brukar vi alltid cykla till ica, men idag kände vi för lite extra motion :)
Handlade korv och bröd, så när vi kom hem bytte vi om lite snabbt och gick ut igen. Aimée och jag fjuttade igång en öppen eld, medans Tfan var nyttig på annat sätt och bar in en pall pelletssäckar från garaget till källaren.
När han var färdig hade elden blivit till glöder, och vi kunde grilla vår korv. Aimée grillade som vanligt sin korv mest i askan, men då blir den ju lagom ljummen :) Hon klagar inte, och vi brukar faktiskt se till att den är ganska avborstad innan den hamnar i korvbrödet :)

Tråkigt bara att min kropp har svårt för ojämn terräng, även om jag bara ska stå där och glo på elden. Hittade en jägarrygga i källarn som jag parkerade min gump på under grillningen. Nu har vi packat in oss igen, och Aimée är i full färd att sätta i sig sitt lördagsgodis. Hennes humör är normalt idag igen iaf. Igår var hon ett monster, och jag började allvarligt fundera på vad det egentligen var som var så underbart med att vara förälder.. Det enda jag kunde komma på just då, var att det skulle bli underbart lugnt i huset när hon somnat :)  Vilket hon osså gjorde vid normal natti-tid, jag fick egentid vid datorn och Tfan fick umgås med sin nya leksak :)

Nu ska jag tvätta händerna.. Jag stinker rök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0