Snuvigt värre...

Jupp. Aimée är snuvig idag. Så vi har parkerat oss i soffan, under filten.. Det är så segt när hon är sjuk eller dassig. Man kan inte göra någonting under dagarna när Tfan jobbar, utan blir sittandes vid barnfilmerna hela dagarna. Näe, visst, jag behöver ju inte sitta här jämte, men det är ingen större mening att lyfta på häcken, eftersom hon ändå ropar på mig med en gång. Och när man dessutom är höggravid så är det ju inte så himla lätt att manövrera sig :)
 Jag hoppas att hon slumrar en stund, så att jag kan göra något annat under dagen :) Dessutom vore det nog ganska bra för henne med.. Men men, vill hon inte vila så behöver hon väl inte vila.
Jag hoppas att hon är frisk nog att gå till dagis imon iaf. Det är sista veckan innan jullovet för hennes del, och det vore ju synd om just sista veckan ska gå åt till att vara hemma och va sjuk. Iofs så verkar hon mest täppt. Vi får se hur hon verkar imon. Om inte annat så kan de ju alltid ringa mig, så hämtar jag ju henne på 10 minuter.

Jag börjar få lite syabstinens med. Har inte sytt riktigt sedan Aimées pepparkakskläder blev färdiga. Jag vill syyyyyyy!! :D Får se om Tfan kanske ska måla i bebisrummet ikväll, då kan jag sy utan att känna mig osocial. Dessutom är det inte så schysst att släpa fram symaskinen i tv-rummet. Där finns det enda bra bordet att sy på, men osså tv:n som blir alldeles överröstad av min maskins dånande..

Beställde lite tyg i förrgår. Funderar på lite till. Får se hur det blir. Egentligen kanske det är lite onödigt, eftersom det inte lär bli så mkt sytt den närmaste tiden... Men, tyger blir ju aldrig för gamla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0