Vad är en dag i julstressen?

Herregud, som jag brukar säga, oreligös som jag är :P

Igår var det måånga trötta småbarnsföräldrar på stan, och tyvärr ännu fler, ännu tröttare småbarn. Man hörde många småkul diskussioner under timmarna vi var inne..

-"Johan, kan du ta fram listan, så att jag kan kolla vad vi har kvar?"
Killen i fråga tar fram listan medans kvinnan håller i barnvagnen som de två äldre pojkarna sliter i konstant..
-"Men Johan, kan du läsa högt så att jag vet vad som står på listan?!" Utbrister kvinnan efter att killen stått försjunken i listan en stund :P

Vi fick allt gjort som skulle göras. Aimée spydde i bussen på vägen in, bara lite denna gången, eftersom allt hon hade i magen var en fjärdedels smörgås och lite vatten.. Helt plötsligt har ungen blivit bussallergiker.. :P Så Det första Aimée och jag gjorde inne i Växjö var toabesök och sedan knatade vi ner på HM och köpte en ny tröja. Det kändes inte så trevligt att hon skulle gå omkring och lukta kräk hela dagen. Skulle ändå köpa strumpor till bebisen, så vi hade ärende.
 Under tiden knatade Tfan bort till frisören och satt där i kö en stund innan han fick bli klippt. Aimée och jag gick dit, Aimée började bli grinig, jag började tappa humöret och klockan hade inte ens blivit 11. Då frågade jag om hon var hungrig, vilket hon naturligtvis var :P Så När Tfan var färdigklippt gick vi och fikade, långfika fick det bli. Narturligtvis ringde mamma fem minuter efter att vi ätit och ville gå och äta pizza :P
 De var på väg in till stan, så under tiden gick jag in på apoteket för att handla bindor och amningsinlägg och annat man kan behöva när en bebis har kommit. Men det var typ 30-40 pers i kön, så jag sket i det. 
 
Det slutade med att vi åt pizza iaf. Kompispizza delad på två vuxna och ett barn. Det gick bra. Hann ju prata lite med mamsen och Uffe med.
Innan vi åkte hem handlade Tfan nya strumpor julen till ära. Jag var inne på Umbra och handlade garn till bebisens filt. Ren ull ska det va! :)

Aimée somnade på bussen hem. Vi satte oss i bussen 14:00, den gick 14:10 och ungen tjatade konstant om "ha nått munnen!", medans jag försökte förklara att vi måste faktiskt komma ut ur stan innan du börjar småäta. 14:21 hade hon somnat och sov hela vägen hem :) Skönt.

Vi gjorde inte så mkt resten av dagen. Tfan slog in sina sista klappar och gjorde sin farmors kola, som tar fyra timmar att koka :P Jag satt på soffan och hoppades att förvärkarna skulle lugna sig. Det gjorde de inte. Får prata med BM idag. Tfan och jag kom fram till att det är nog dags att börja packa den berömda BBväskan. Jag har gått in i vecka 37 nu, och nu börjar det kännas som att bebis kan komma närsom helst.. Helst inte denna veckan, för jag har fullt upp med att fira jul, oki? :P

Nu ska jag borsta tänderna, sedan ska jag åka till härliga Lenhovda för att gå på MVC. Tacka vet jag Tfans syster som är snäll och kommer och hämtar mig, så att jag slipper sitta där i fem timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0