"Dom ordnar det nog, med jobb, jobb.."

Njo.. Jag jobbade sista timmen på trappstädningen idag, efter att jag lämnat Aimée på dagis och fått promenadsällskap av Lena på väg till jobbet. Idag hade jag med mig penna och papper. Började inne i förrådet, där jag lämnade av vantar, mössa och vattenflaska. Sedan knatade jag runt i de huset jag har att städa, och räknade glödlampor som skulle bytas. Tolv(!) lampor behövde bytas. Fram med trappstege och hink full med glödlampor :) Vet du hur svettig man blir av att stå på en trappstege och byta lampa, med jacka och tjock tröja på sig? Det blir en smula svettigt. Det tog mig iaf en timme att byta alla lampor.
På vägen tillbaka var jag inne hos vaktmästaren, fick lite info och nyckel till en lägenhet som ska städas. Men den kunde jag städa i helgen, eftersom det inte var inflyttning förräns i nästa vecka.. Tio minuter senare stod jag mitt emot kontoret och pratade med Anna. Vaktmästaren kom ut igen och berättade att tanten som hyr lägenheten ville flytta in på lördag.. Liiiite tajt! Efter prat med dagis så kom vi fram till att Aimée ska vara där mellan 8-16, så hinner jag städa i min takt, och Tfan tar henne när han kommer hem ifall jag inte hunnit hem tills dess. Lägenheten finns i Älghult nämnligen, en mil här ifrån. Så jag är beroende på hur bussarna går med..

Blah! Mycket städning blir det. Men det är PENINGAN!!! Har jag nämnt det? :P Nu ska jag glo på tv. Men In Trees!!!! :D


*logga inte ut mig nu, skitblogg! Grrrr...*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0