Ledig Fredag!

Vad hände egentligen?? Jag skulle jobba 6½ timme denna veckan, nu känns det som att jag har jobbat hela veckan..
 Igår var jag och städade en lägenhet i Älghult. Var och lämnade Aimée på dagis först, sedan gick jag bort till vårdcentralen, där Ove höll på att spackla. Plockade ihop städgrejor sedan åkte vi till Älghult. Det var en liten lägenhet på 2 rum och kök. Torka insidan av fönstren, torka bort slipdamm, sopa, dammsuga och torka golven. Det slutade med att jag torkade golven två gånger, det där dammet virvlar ju runt i luften hela tiden. Dessutom är tapetklister jävligt störigt när det har hamnat på golvet... Jag var färdig efter 3½ timme, men fick vänta en timme till i Älghult eftersom det inte gick nån buss hem.. :P

När jag kom till dagis för att hämta, så hade Aimée inte haft lust att sova med de andra barnen :P Jag är inte förvånad :) Istället stod hon ensam inne hos Blåklockorna, och strök... :P Väldigt nogrann var hon osså. Sedan fick hon syn på mig, och då tecknade hon för strykhjärnet och utbrast "tyyyy!!"... För mamma stryker ju när hon syr :) Knasunge.

Igår jobbade Tfan över några timmar igen. Men idag ska han komma hem i normal tid iaf. De håller på att måla på en fabrik i byn, och på något sätt har det blivit väldigt viktigt att det ska göras med en gång :P Har jag tur så behövs han inte i helgen, fast att det var sagt 4 timmars övertid..

Vet ni hur mycket motion man får av att städa? Massor! Jag har inte hunnit springa min runda sedan i söndags, och jag har ändå gått ner ett kilo sedan förra veckan... Najs :P Men idag ska jag ut, innan kvällsbad och dusch och sånna rutiner. Det funkar ju bättre är Tfan är hemma :)


Vad ska man hitta på idag?? Uttråkad :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0