Vanlig helg.

Jo.Terapi-torsdagen gick bra. När jag stod och väntade på bussen till Växjö, kom Lena cyklandes. Hon skulle in till universitetet, så vi fick sällskap på bussen :) Hann träffa Tfan i ett par minuter med, medans bussen han kom med och som jag skulle med, körde och vände.
 Terapin gick bra. Min terapeut blev väldigt glad när jag berättade att jag nu mådde så bra att jag tackat ja till ett jobb :P
 Efter terapin gick jag ner till stan, in på apoteket, köpte Tfans medicin, glömde AD-droppar. Gick vidare till Emmaus, och denna gången hittade jag faktiskt något. De har börjat sälja mer tyger nu, och jag hittade ett sjukt tyg från 70talet. Tfan blev lika glad som jag misstänkte :P Vi har lite olika syn på detta retromode :) Dessutom hittade jag en tunika i nått sextiotalsmönstrat, som jag tänkte skulle bli en skjorta till Aimée. 85 kr för två tyger. Inte så farligt. När jag gick där och filosoferade, så ringde Lena. Hon var på väg ner till stan igen. Så vi träffades, knatade vidare in till Ronnys Symaskiner, där jag fick köpa mönsterpapper. "Fick" var verkligen ordet. Tre personal, varav alla var fruktansvärt upptagna i telefon. Hur många telefoner och linjer kan man ha i en butik?? Irriterande var det iaf. Service-mind är verkligen inte ordet :P

Vi hade sällskap på bussen hem med, vilket alltid är trevligt. Speciellt nu när Lena har haft så mycket att göra i skolan. Det har inte blivit av att vi har gått några promenader ihop de senaste veckorna.

Igår var det lugnt... Jag fick lite sovmorgon, eftersom Aimée inte skulle till dagis. Det var kallt och jävligt hela dagen, men jag kom ut på  min runda iaf. Det lättar alltid när man väl tar sig ut..

Idag har vi handlat, städat lite, sprungit maraton efter Aimée som bara gör sånt hon med all säkerhet vet att hon inte får :P Men! Hon gick utan blöja i tre timmar på eftermiddagen! Nytt rekord, helt klart. Efter nya undersökningar har det framkommit att hon föredrar att sitta på toaletten framför pottan. Det kanske är lite spännande för att det är nytt, men det funkar iaf.. Just nu :P Allt gick bra tills Aimée satt och slöade i soffan... Hon var nog på väg att slumra, så det blev pöl i soffan trots att hon kissade bara en liten stund innan.. Det gör inget, det är Ikea, det går att tvätta :)

Just nu har jag bara ett problem. Eller två. Det ena är att jag inte har kunnat springa idag, för mitt knä är svullet *morr!*. Det andra, större problemet, är måndagens städning. Gustav som städade innan, har nyckeln. Han ska flytta upp till Stockholm igen i dagarna, och nu är det oroväckande mörkt hemma hos honom. Och jag har inte fått nyckeln. Dessutom svarar han inte på sms. Irriterande. Ska ringa honom imon. Jag intalar mig att han bara har slut på pengar på mobilen, och att han inte alls har åkt till stora staden och glömt lämna nyckel... 
Dessutom hade jag planerat att börja städa när Aimée är på dagis, och sedan fortsätta på eftermiddagen, när Tfan kommit hem från jobbet. Nu funkar inte det heller denna veckan, eftersom han ska jobba extra måndag-tisdag.. Bleä! Jag som älskar mina rutiner!! Jag hatar störningar i rutinerna lika mycket.. Jag blir helt instabil! :P

Det löser sig imorgon...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0