Stanken ligger tjock..

Jo. Jag fick börja dagen med att byta bajsblöja på en trött och inte ett dugg sammarbetsvillig Aimée. Hon har sovit dåligt inatt, antagligen p.g.a magen. Jag blir inte klok på hennes mage!! Hon kan skita senap i tre dagar, sedan kommer det en golfboll, sedan är det senap i tre dagar till. Vi har tagit bort fibrer, lagt till fibrer, dragit ner på mjölkprodukter, mer frukt, mindre frukt, ingen apelsin... *suck* Det värsta är ju att hon får ont, en bajsblöja eller två om dagen kan jag stå ut med...
 Igår hade hon inte varit lika på gång på dagis. Det misstänkte jag när jag hade lämnat. Fast att vi kom i tid, så kom det ingen personal och mötte Aimée i hallen, vilket betydde att jag var tvungen att gå med in på dagis och leta personal. Då tyckte Aimée att jag skulle vara med.. Men, hon hade fått napp, och de behövde inte ringa efter oss, så det verkade gått skapligt iaf.

Igår hade jag sypaus. Jag förberedde tre av Tfans gamla t-shirts, så dem tänkte jag sy ihop till Aimée-t-shirts idag. Det var skönt att ta lite ledigt, fast att jag tycker att det är kul. Ibland måste man pausa lite, för att spara energi och inspiration :)
 Istället satt Tfan och jag vid ExtraFilm och knåpade ihop två fotoböcker till oss själva. Har ju hur många foton som helst på Aimée, och det var verkligen dags att ta tag i det hela :) Så nu är det gjort. Var på ica och skickade den där skötväskan jag sålde på Tradera. Jag förstår inte varför man bjuder på saker om man inte vet att man kan betala i tid?? Visst, om man mejlar och säger till är det väl en sak. Men nu har jag skrivit i auktionen att varan ska vara betald inom sju dagar.. Då betyder inte det "när-jag-behagar-den-närmaste-månaden" :P Att sedan skylla på sina barn, det är lågt. Nu är skiten betald iaf, hoppas att personen i fråga inte handlar mer av mig :P

Idag är det som sagt tröjorna som gäller. Lite nytta ska det bli. Igår var Tfan nyttig. Bakade fyra bröd och tvättade.. Vad gjorde jag under tiden? :P Passade Aimée :P Leka med klossar, plocka klossar, ducka för klossar.. Det är inte mumsigt att få en sån i planeten..
 Fick en Ottobretidning på posten igår. Ögnat igenom den lite..

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0