Grattis!

Bästa lillasyster, som idag fyller 22 år! Flyttar hemifrån om drygt en månad med. Här händer det grejor :)

Jag har jobbat med trappstädningen i Älghult idag. Skönt! Nu har jag jobbat färdigt för veckan. Tfan hjälpte mig med verandan som jag började på i tisdagskväll. Nu är den klar, så jag är ledig resten av veckan.

Aimée har kommit in i en hjälpa-till-fas.. Det ska hjälpas till när man handlar, städar, tvättar och laga mat. Igår hjälpte hon till med det sistnämnda och avslutade stunden med att sätta halva handen på största plattan på hällen... Super. Kände mig verkligen som världens bästa mamma. Men, det är ju sånt som kan hända, och det är första gången hon slår sig ordentligt. Men bajs iaf.. Sköljde handen i kallt vatten under eftermiddagen, och på kvällen nämnde hon inte ens handen, likadant imorse. Tog med bedövningssalvan till dagis, utifall att. Men bad dem att skölja innan, eftersom jag tror att hon föredrar det. Försökte med salvan igår, men det tar för lång tid innan den verkar, för att hon ska förstå att det hjälper.

Snart ska jag hämta skrutten på dagis. Sista dagen innan hennes sommarlov. Hon och Tfan får ha sommarlov ihop i år :) Jag ska jobba. Men sedan jobbar jag bara 36 timmar varannan vecka, så då blir det bättre :)
 Vi ska fira lovet och det fina vädret med Lena och bästisen Nova. Efter vilan ska vi knöla in oss i bilen och åka och bada. Det ska bli skönt. Ska bara leta upp min tunika :P Ska förbereda picknickmellanmål med. Frallor, Mer och melon.. Mumma. Får väl ta med äpple med, annars får Aimée spader. :)

Ut i solen med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0