Här händer det grejor!

Iaf för en familj som nästan alltid är hemma :P

Förra torsdagen tog vi halva bohaget och tog bussen hem till mams med familj. Mamma kom och mötte upp i stan, sedan åkte vi buss till Alvesta i värmen. På fredagen åkte vi till mina morföräldrar som bor utanför Tingsryd. Aimée lekte som en galning,så länge hundvalparna höll sig undan. De var lite väl intensiva för hennes smak :P
Jag tvingade ut mormor i ateljen för att leta fram gamla foton på mig och mamma. Vi hittade en del, på mamma, mig och andra släktingar. Fotade några stycken som nu finns på bilddagboken..
 På lördagen var vi ute och åkte mest. Tittade på ett par hus som mamma och Uffe var lite nyfikna på, sedan handlade vi. Jag bjöd på svärmors supergoda potatissallad, som faktiskt blev lika god när jag gjorde den :)

På söndagsförmiddagen körde mamma hem oss. Det var skönt att komma hem i normal tid, så att vi hann handla och komma till rätta innan läggdags :)

I måndags jobbade jag. Eftersom det var stekhett hela söndagen, var jag faktiskt lite förutseende, och steg upp strax efter sex och började jobba kl 07 istället för strax innan 09 :P Gjorde stor skillnad att fortfarande ha det svalt när jag jobbade.
På eftermiddagen provade Aimée på att bada i ån, väldigt kul! Men botten var obekväm, så en förälder var tvungen att hålla hand hela tiden. Dessutom är det ganska strömt, så det lämpar sig inte att bada på egen hand när man är liten skrutt.. Aimée fick avsluta dagen med ett dop i plaskpoolen med. Det var enda sättet att få upp henne ur ån, för trötta och hungriga föräldrar :P

I tisdags städade jag en stund på morgonen, precis som måndagen. Men efter att jag kommit hem och ätit mellanmål, kom svärmor och hennes man och hämtade oss, och vi åkte till Öland. Aimée började dagen med att 07:15 klättra upp på min tomma sida av sängen och klarvaket upplysa Tfan om att vi minsann skulle "åka hölann nu!"  Precis :)
 Det var skönt att komma hemifrån, och få sola och bada. Vi lyckades smörja in oss ordentligt iaf, så ingen av oss brände oss :)
 Kompisen Becky kom förbi på en pratstund med. Kul att ses, förhoppningsvis kommer hon och hälsar på nästa vecka, när jag är både jobb-och barnledig :)

Idag har jag jobbat mitt sista pass i Älghult. Skönt att slippa de husen faktiskt. Idag låg det ett påslakan i trappuppgången, halvfyllt med hushållssopor. Najs :P Hur svårt är det att ta sig till soptunnan?

Efter att ha stickat lite i busskuren i Älghult, tog jag bussen hem. När jag väl var hemma bestämde vi oss för att åka till stan. Mest för att handla födelsedagspresent till tvillingarna, som fyller 1 år den 10:e augusti. Det blev lite annat med. Lite garner, tyg från Emmaus och en body.
Vi passar på att ta oss hemifrån denna vecka, för på måndag börjar Tfan jobba igen, och Aimée börjar på dagis. Tillbaks i vardagen :)

Jag ska vara ledig, sticka lite och förbereda mig för det nya jobbet. Iiiih! Wolit! Ska bara bråka lite med F-kassan med. Det börjar bli vardag.. Härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0