Mitt i helgen..



Ultraljudet gick bra! Det enda som hände var att det visade sig att min barnmorska räknat fel med fem veckor. :P Hon tyckte ju att magen var så stor, så vi räknade efter näst sista mensen, men i fredags visade det sig att det var sista mensen som var rätt.
 Det var iaf en livlig krabat där inne, sprattlade med benen och rullade runt, precis som Aimée. Det blir ingen lugn graviditet detta heller :P Men nu vet vi vad det var som var fel iaf. Jag hade de sista veckorna en stark känsla om att något var fel. Inget allvarligt, men hade de på ultraljudet sagt att det var två där inne så hade jag inte blivit överraskad. Jag var förberedd på att det kunde vara tre med, för den delen :P
 Nu visade det sig att jag var i v. 13+2 istället för 19+0. Jag tycker faktiskt att det är skönt, för nu känns det äntligen som att jag är i fas med graviditeten igen! Nu vet jag dessutom varför jag inte känt något annat än smått bubbel som likaväl kan registreras som gaser :P

Vi fick en ny tid 19 augusti. Då får vi se om vi har barnvakt. Denna gången var mamma/mormor sällskap åt Aimée, och det gick jättebra. Nästa gång vet vi ju inte riktigt hur alla jobbar och så. I värsta fall så får Tfan vara hemma med Aimée, eller vara kvar ute i väntrummet med henne. Det löser sig.

Igår var Aimée och jag hemma hos Lena och Nova, på förmiddagslek. Nova hade fått sitt rum renoverat och lite nyan möbler. Det var fint, och flickorna roade sig med att släpa fram alla leksaker på nya mattan :P En liten fika hann vi med osså, och bästisarna sprang fram och tillbaka i hallen med varandras händer i ett stadigt grepp :) Sötungar.
När Aimée och jag skulle cykla till ica, utbröt ett stort pussochkram-kalas, och t.o.m Novas nalle Jonny fick pussar och kramar innan Aimée och jag gav oss av..

Efter ica, var hela familjen på både loppis och presentbutiken utan att hitta något.. Jo, jag hittade en sömnadsmöbel. Som en stor sykorg ungefär, i trä på ben. Men den kostade 475kr och var ska jag ställa den? Dessutom fanns det inget lås på den, så jag lär inte få ha grejorna ifred heller.. Den fick stå kvar på loppisen.

Vi plockade upp våra första potatisar för i år! En del fina, men mycket smått. Vi får nog vänta 2 veckor innan vi provar igen. Men de var goda :D

Idag är det segt. Det regnar och jag har ont i huvudet.. Får se om det blir nått mer än sitta hemma framför tv:n idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0