Härlig dag, bajs natt

Jodå. Öland var underbart! Fint väder, mestadels trevligt sällskap :)
 Vi var på plats redan kl 11:00 på förmiddagen, efter en tripp till gallerian i Färjestaden, eftersom Tfan var tvungen att ta ut sin medicin. Aimée och jag gick i leksaksaffären medans han köade.

Vi var på stranden i stort sett hela dagen. Hade fullt upp med att se till att Aimée inte brände sig, så vi glömde oss själva :P Förutom tatueringarna, de kommer vi alltid ihåg :) Det slutade iaf att jag har kokta kräftaben, och Tfan är i kokt rent allmänt :) Jag hade flipflopsen på mig i 30 minuter, men det var tydligen tillräckligt för att få solbänna efter dem. Som väl är, så hade jag en tunika över tunikan, mest för komplexens skull.. Men det visade sig vara väldigt bra solskydd :D
  Aimée badade iaf som en galning, när hon väl kommit i.. "b-b-bada meea!" :D Hon har väl anlag både från mig och Tfan att vara ett blötdjur...

På hemvägen handlade vi i Nybro, och vi investerade i en 89 kronors pool till Aimée, som vi invigde igår.
 Hon lekte själv i poolen på förmiddagen och mitt på dagen, sedan kom Lena och Nova och hälsade på efter eftermiddagsvilan. Det blev mest skvätt och fruktstund av det hela. Ingen av tjejerna ville bada riktigt längre. Aimée, som redan hade övat ett par timmar, passade på att blöta ner stackars Nova, så om hon hade någon badlust alls så försvann den nog då :P Men det var trevligt med lite besök! Dagen går mycket fortare då..

Natten till idag har varit överjävlig. Aimée vaknade av tappad napp strax innan 23, sedan skrek hon till 01:15, och slamrade runt i sängen till 02:30.. Jag låg inne hos henne i det stekheta rummet, med mina brinnande brända lår och bara.. låg. Tänd nattlampa skulle det vara med, som hon aldrig behövt innan.. Näe, inatt blir det öppet fönster och alvedon innan läggdags. Får inte jag sova hela nätter, i min egen säng snart så får jag spader! Det värsta är nog att vi alltid har varit bortskämda med hennes bra nattsömn innan. Hon har aldrig haft några problem med att sova, de motgångar vi har haft har varat i högst en vecka, sedan har det varit bra igen.. Nu har det hållt på i ett par månader, och jag börjar bli en smula mör i hjärnan..

Idag ska jag dessutom jobba, först förmiddag, sedan eftermiddag när Tfan kommit hem och vi har ätit middag. Dessutom ska jag på läkarbesök mitt på dagen.. Bleä, jag känner bara för att krypa ner under täcket igen :P

Men men, om en halvtimme är det dagis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0