Knas...

Konstigt väder idag. Solen skiner, men det blåser kallt, hela tiden. Irriterande. Här går man ut och tror att man ska ha det lite skönt, osså blir man inte bara helt kall, utom urblåst med.. Najs..

Jag har jobbat. Ovanligt va? :P Fick ungefär en timme hemma ensam innan Aimée skulle hämtas. Innan dess hann jag cykla upp mot gården jag målade på förra veckan, för att leta efter en plastpinne till cykelstolen. Pinnen håller fast stolen på den inställning man har valt, och har tydligen ingen motståndskraft mot grusvägar :P Men, jag hittade den iaf, gött!

Efter jobbet i Älghult idag tänkte jag gå bort till Coop för att köpa nått att äta. Var sjukt hungrig när jag var klar, och såg fram emot något matigt, typ en baugette med pålägg, en liten sallad eller vad som i den stilen.. Nähä serru! Små butiker på landet har inte sånt i sitt sortiment. Inte ens nästan. Inte ens en liten smörgåstårtebit kunde man hitta. Det blev två sandwitch, du vet, knäckebröd med creme cheese mellan, och en Yalla.. Och en tablettask.. Hmmm.. Knasutbud.. Nån liten mellanmålslåda trodde jag faktiskt att man skulle kunna hitta... Och jag som är så sugen på smörgåstårta, av alla saker! :P

På tal om det knasiga vädret! Jag hade öppnat tvärdrag här hemma, eftersom solen ligger på vårt reviterade hus hela dagarna, och det blir allmänt varmt och kvalmigt.. Står i groda gro vid frukostbänken och gör mellanmål till skrutten och mig, när jag plötsligt får alla plåtburkar fulla med löste, i fejset! Najs! Dessutom ramlar de vidare ner på golvet och det teét *?* som vi hade mest kvar av i dessa svåra tetider, beslöt sig för att hamna på trasmattan.. Alltihop.. Bajs.. Det är en sån dag helt enkelt! Jag stängde köksfönstret efter det. Min cykel har blåst omkull med. *suck*

I övrigt är våra potatisplantor på väg upp. Löken har osså börjat kika igenom, hoppas att sniglarna kan låta bli den i år..

Dessutom ser jag fram emot två jobblediga, men ändå inte riktigt lediga dagar. På måndag ska det bli spännande! Först jobba hela förmiddagen, hämta på dagis, hem och typ dricka lite och byta blöja, iväg till bussen, fika, läkarbesök, hem, äta middag, jobba 90 minuter till, innan jag stupar i säng för natten.. :P 

Nu kanske vi skulle ta och gå ut lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0