Dassigt kalas

Idag har mina föräldrar varit här. Väldigt trevligt, som vanligt. Fast varken Tfan eller jag är särskilt pigga, tydligen. Tfan mår sämst, på sin födelsedag. Det är smittan som Aimée fick av sin kusin på förra kalaset. Hon börjar bli bättre, hostar och snorar, men är pigg som hon brukar.

Tfan fick en Nick Hornby-bok och Soppor, Bröd och Röror av favvobakboksförfattarna.. Vilket långt ord det blev :P

Aimée hakade upp sig på det nya ordet hon lärt sig, så hon gick hela dagen och sa "fåffa,fååfaaa, fåffa", morfar alltså. När de skulle åka hem så sa Aimée "Hejj ååå, näe!" :P Det är inte roligt när gästerna åker hem och allt blir vardag igen :)

"Fåffa, bil! " :D

Tfan pratade med sin farbror i telefon en stund idag med. Det första Aimée säger är "Mommo?"
 Näe, pappa pratar med sin farbror..
"Fåffa?" :D

Mamma hade med min gamla docksäng idag. Aimée visste direkt vad man skulle ha den till. Det blev våningsäng. Man bara bäddar kudde, liten kudde, docka, täcke, docka osså täcke igen.. Det känns lite varmt :)

Men fy! Jag har så ont i halsen! Och jag som ska jobba imon. Bleä! Jag är motiverad.

Tfan är mer sjuk. Alltså är jag pigg nog att jobba så länge han inte stannar hemma. Det kommer han troligvis inte att göra, det är  mot hans principer :) Det är mot Tfans principer att bli sjuk över huvudtaget :P

Nu är det MotoGP, motorcyklar som kör runt,runt. Vroom! Ungefär så avancerat som min hjärna orkar med nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0