Familjen städar..

Jo, jag tackade ja till att göra en utflyttningsstädning denna helgen. Den genomfördes idag. Fy f***n vad jag inte kommer att göra mig frivillig till det igen! Eftersom Tfan var ledig idag, de flesta är ju det på lördagar, så gjorde han sig frivillig till att hjälpa till. Tanken var att han skulle stanna så länge som Aimée tillät.
Vi drog igång vid 09:30, med att släpa bort alla städgrejer från förrådet till lägenheten. Idag var det en tvåa som skulle saneras. Verkligen rätt ord. Brukar folk inte "vardagsstäda"?? Om man spiller något på diskbänken, så tar man disktrasan och torkar bort det? Låter det bekant kanske? :P Tfan stod i köket i fem timmar! Under tiden plöjde jag igenom resten av lägenheten. Fönster skulle torkas på ut och insidan, lister ska torkas, dörrar ska torkas... 
    
Toaletten var typ 2*2 meter, men tog en timme att städa. Jag hade nog kunnat spenera en timme till där inne, frågan är bara om det hade synts.. Aimée skötte sig jättebra. Men så kom två bajsblöjor i tät följd, och vi hade bara fått med oss en extra, så Tfan fick gå hem med Aimée utan blöja, sätta på blöja, gå till ica 20 minuter innan de stängde och sedan möta mig. Jag hann med det sista under tiden han var iväg. Dammsugaren passade på att tappa sin slang under städningen, så köket och hallen blev inte dammsugat, men sopat och torkat iaf.
 Vi jobbade drygt 11 timmar i lägenheten idag. Då lämnade jag ändå städgrejorna där. Ska flytta dem imon, min ena höft är helt kääs..
  Innan har jag bara städat efter hantverkare, och hur mycket jag än klagade på rörmokaren, så tror jag faktiskt att jag föredrar rörmokar-städ framför flyttstäd. Det blir en helt annan sak när man städar efter föredetta boende..

I fredags var Aimée och jag med Tfans bror och hans ena dotter i Nybro och handlade. Det var skönt att komma hemifrån en stund. Även om det bara handlade om två timmar :) Fick hem blöjor, och det är ju alltid bra. Handlade till morgondagen med. Då kommer mamsen och pappa hit för att fira Tfans födelsedag. Älsklingen fyller ju 31 imon :)

Förresten!! Aimée har ju sagt mormor en tag nu, eller, mååmåå, som hon själv låter :) Men, idag frågade jag henne om hon visste vilka som skulle komma och hälsa på imon. Mormor och morfar säger jag, fåfaa säger Aimée :D Hon pratar så himla mycket nu, det går inte att hänga med. Vi kommer på oss med att försöka förstå vad hon säger, när vi kommer på att hon faktiskt säger orden.. :P
 
pampam - vantar
tumma - tumme
taff - saft
oscht - ost
toa - toa
tuppe - tutte, trots att vi föräldrar säger napp :P
nina - Lina på dagis
gocka - docka
agn - vagn
dadisch - dagis
gummgumm - gummistövlar
gungung - gunga
Tuu-a - Tuva på dagis

Och snart blir hon två år. Det är helt.. sjukt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0