Lågvattenmärke i bloggen...

Det var för många dagar sedan jag bloggade nu... Så jag kör väl en kort sammanfattning..

I slutet av förra veckan var Aimée och jag ute en massa. Det var fint väder, oftast iaf, vi cyklade, gungade, lekte i parken och hemma i trädgården.. Och det har jag nog redan skrivit en gång.. Skitsamma!
 I helgen gjorde vi ingenting.
I måndags började det snöa! Hela dagen bara snö,snö,snöööö....  Fast, mamma ringde på tisdagen, från sin mobil ståendes på en höjd i närheten av deras gård, hon hade snö upp till knäna och ingen ström.. :P Men jag pratade med henne idag igen, och nu har de fått tillbaka elen iaf.. Telefonen lär väl aldrig kopplas in igen, de har ju bara varit utan i tre veckor nu... Sån tur att de har så bra täckning där ute med, med mobilmast inpå knuten.. Näe, precis...

Jag har spenderat de senaste fyra-fem dagarna i förkylningsdvala. Börjar bli bättre nu. Jobbade måndag och tisdag. Idag var jag ledig, och passade på att sitta vid symaskinen.
Hämtade Aimée på dagis, gick hem låångsamt, lååångsamt. Mitt i avklädningen ringde mamma, pratade med henne i 10 minuter. Började plocka fram sygrejor, till Aimées stora lycka, sedan ringde telefonen igen. En kille ville komma och titta på madrassen och tv-bänken vi har ute på Blocket.. Jag messar Tfan, Tfan ringer upp. Sedan måste jag ner i källarn för att leta upp alla sängben och skruvar som hör till, då passar Aimée på att bajsa. Två gånger på tio minuter, så att man precis hinner upp, av med skorna, byta blöja, på med skorna, ned i källarn, börja greja, kör hela proceduren en gång till.. :P
 Till slut ger jag upp. Aimée somnar framför tv:n. Jag funderade på om jag skulle ta mig en titt på madrassen. Den bar vi nämnligen ut i garaget i helgen. Vi har dessutom inget normalt garage, utan med fyra plankväggar och ett tak som hålls ihop av två fönster. Knappast något som håller fukten ute så här i snötider... Men, mitt i kyckingrensandet kom killen och tittade på madrassen, lastade upp den på ett släp täckt av snö, tackade nej till tv-bänken och gav mig pengar. Tack joo!

Sedan har vi ätit middag, duschat, handlat. Väldigt spännande. Imon ska jag in till Växjö. Terapi är det, och jag har femtusen ärenden som ska hinnas med och orkas tas tag i.. Tömt kameran har jag gjort med, men jag orkar inte lägga in nått på BDB..
Dessutom har jag tandvärk, men den har jag planerat ska gå över...

G´natt.

Åh, jo! Grattis till jobbet!! Städa är helt sjukt najs :D


Kommentarer
Postat av: Hannie

MEN TACK SÖTASTE DU! :DDD Ja jag tror verkligen jag kommer trivas som fasen! :DDD

2008-03-19 @ 22:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0