Finally!

Pjuh! Det är mycket denna veckan. Igår jobbade jag med trappstädningen i byn. Först på morgonen, tills Aimée skulle hem från dagis. När Tfan kommit hem från jobbet och vi hunnit äta middag, knatade jag iväg och gjorde färdigt det sista. Med min tur så började det naturligtvis regna efter två trapphus :P På vägen hem blev jag genomblöt, men allt blev städat.

Idag lämnade jag Aimée vid sju istället för åtta, vilket gick bra. Jag cyklade vidare till ett annat jobb direkt efter. Idag har har jag målat fönsterfoder i fyra timmar, i mulet väder, på skuggsidan :P Härligt! Jag har frusit resten av dagen..

Ringde Telia om vår telefon idag. Efter att ha blivit runtskickad en stund så kom jag fram till en kille som undrade vad problemet var. Jo, det knastrar i luren, så att det skriker i öronen, ingen kopplingston o.s.v. Han gör en koll som tar typ 15 sekunder, sedan upplyser han mig om att man faktiskt måste ta ur alla telefonjack man har och sätta i en telefon i första jacket.. Jo, men det har vi ju redan kollat...
 Till slut gör han ännu en koll som tar ungefär 2-3 minuter. Där ser han att en ledare är fel/sönder, och helt plötsligt ska allt skickas vidare, fixas inom tre dagar och som grädde på moset får vi stå för kostnaden om det behöver lagas.. Eh, om? Det är nått fel här!! Och vi ska stå för lagningen på deras ledningar.. Morr.. *suck*

Aimée har bakat kringlor med Tfan idag. Hon hade jätteroligt, och jag fick vara ifred medans jag sydde klart klänningen som hon ska ha på sig imon, på sommarfesten som dagis har. Jag blev nöjd, med eget mönster för första gången. Men det ska jag skriva om på sybloggen, imon kanske. Bilder finns för bilddagboken med, men de orkar jag inte lägga in nu...

Nu- chooklaaaad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0