Seg dag..

Jo. Efter att Tfan suttit hos Aimée en halvtimme i natt, satt jag en haltimme.. Innan jag gav upp och konkade in madrass och täcke och sov i hennes rum resten av natten.. På det viset kunde man ju tro att jag skulle få lite sovmorgon.. Näe då. Aimée steg upp och började knata runt *mig* i rummet 06:20-06:25 nånting.. Vid 06:30 sket hon en stinky blöj, så det var bara att stiga upp. Efter blöjbytet påstår Aimée att vi ska iila meea *vila mera*, men då är jag så genomhungrig, hur man nu blir det i bajsstanken, att jag måste äta frukost.. Efter Pettson o Findus Tomtemaskinen somnade hon på soffan runt tio iaf...

Har varit på loppis, ica, kollat jobbet och gungat i Bäckparken.. Varmt som fan, vi hann knappt börja på våra glassar innan de var borta :P

Igår hade Aimée blöjfritt äventyr! Tog av blöjan och kissade på pottan efter middagen, vid 17. Sedan knatade vi bort till ica, men eftersom det tog en stund för oss att komma iväg så lånade vi toaletten på affären, vilket gick bra. Hem igen, och lekte lite ute. Gick in igen, och gick på pottan igen. Sedan kissade hon på toaletten innan hon och Tfan duschade, medans jag gick och mötte Lena för barnfri promenad. Dutti tjej! :D

I eftermiddag ska jag jobba. Trappstädning och glödlampsbyte i Älghult. Härligt, men det är en lön det med. På lördag ska jag städa det sista på utflyttningsstädningen.. Har sparat rengöring av badrumsventilen, spis-ugns-fläkt-rengöring, kyl och frys, dammsugning och torkning av golv i hall och kök, vaskskåpet i köket... Det kommer att ta en stund.. Räknar med minst fem timmar på lördag. Går det fortare blir jag imponerad, tar det längre tid så blir jag inte överraskad :P Men det blir löööööön!!!!  :P Håll dig positiv Fia!
 När man kollar listan på vad jag hade sparat, börjar man nästan undra om jag verkligen har gjort något i lägenheten alls.. :P Jodå. Jag har torkat ur alla garderober och städskåp, badrumsskåp, alla köksskåp utom vaskskåpet. Putsat alla fönster, ett t.o.m två gånger eftersom jag inte blev nöjd första gången. Jag har dammsugat och torkat i vardagsrum, sovrum och på toaletten. Dessutom är toaletten färdig. Så egentligen är det inte så mycket kvar, det är bara sånt tidskrävande elände :P Är man lat i början så får man ta allt sådant sist... I fortsättningen tror jag att jag ska börja med köket, för det är alltid värst..

Blaha, blahaaa... Om nån halvtimme eller så kommer Tfan hem, allergisk, sjuk och dan. Vad synd det kommer att vara om honom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0