Första kalaset avklarat!

Jupp, då har man haft förfest till sin egen 25årsdag :P
För att inte ta kål på mig själv, så bestämde vi att min födelsedag firades bäst fördelad på två helger. Så igår var Tfans familj här och firade. Vi lyckades möblera och duka så att alla fick plats vid ett bord. Det går ju nu när de två äldsta av Tfans systers pojkar har flyttat hemifrån. Innan, när de bodde hemma, var de alltid med och deras flickvänner osså :) trevligt, men trångt :D
 Mat och efterrätt räckte osså till alla, utan att det blev kopiösa mängder över. Nog för att jag gillar lasange, men jag har inte lust att äta det i två veckor framöver...
Fick en jättefin bok om stickning och en blomma av svärmor och hennes man, en glasstaty föreställandes en gran med belysning av Tfans syster med familj och nya BodaNovaglas av Tfans bror med familj. Härligt att fylla år :) :P

Själva kalaset var lyckat, bortsett från att Aimées Mickispis förolyckades i samband med att Tfans brorson skulle sätta sig i knät på Tiger.. *don´t ask!*
 Aimée och kusin Cayenne rusade runt, runt i huset, och till slut var tvillingarna på 1 år osså med, dock något långsammare tempo :) Aimée var som vanligt genomsvettig när gästerna började klä på sig och bege sig hemåt :)

Imorse vaknade jag vid halv sex för att gå på toa. När jag sedan försökte somna om så fick jag halsbränna, som endast går att bota genom att äta något.. Så 05:45 imorse åt jag frukost. Kändes väl lite lagom halvkul en söndag, men jag fick iaf vara ifred med min frukost, och efter en stunds stickande sov jag nån timme på tv-soffan. Skönt, eftersom soffan är högre mitt på sittdynorna, så magen avlastas ganska bra.
 Vid 09:30 kom resten av familjen nedknatandes, och vi åt en frukost igen samtidigt som en inbjudan till muffinsfika infann sig på min mobil. Najs!
Efter tandborstning och påklädning cyklade Aimée och jag till Lena och Nova för lite fika-lek-och-umgås. Båda flickorna var dock en smula avslagna och dagen efter, så lekandet blev ganska sporadiskt, men Lena och jag hade trevligt :) Efter ett par timmar cyklade Aimée och jag till ica, där vi mötte upp med Tfan. Han hade varit hemma och slipat och torkat av väggarna i bebisrummet.
 Efter handlandet och lite mellanmål somnade Aimée på soffan. Tfan begav sig ner i källarn och sågade masonit medans jag vilade magen på soffan bredvid Aimée. Det tog tio minuter att väcka henne efter 45 minuters sov :P Började med middagen, fläskfilé och potatis blev det. Gott, trots att Aimée matvägrade tills det var dags att duka undan :P
 När middagsstöket var avklarat begav vi oss upp i bebisrummet. Tfan bar upp två stora skivor masonit, som jag sedan hjälpte till att hålla på plats medans han spikade. Nu är det nästan färdigt för målning.. Snaaaart! Målet var ju innan december.. Snart så :) Tre små bitar masonit innan det är dags för målning och lite fogning.

Imon är det dagis. Jag ska ringa f-kassan om hur jag ska fylla i min sjukanmälan, sedan ska den skickas in. Hoppas sy lite, ifall inte magen har förvärkar hela förmiddagen...

Kommentarer
Postat av: Sofi

Gaarrghh!

Nu fick jag ju panik. Jag tänkte att inte fan kan jag ha missat din födelsedag igen?? Har jag kommit i håg den något år?

Men visst är det den 25:te du fyller?? (känns som om det också är något jag frågar varje år..^^)

2008-11-24 @ 14:23:02
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0