Hemma igen!

Nu är Aimée och jag hemma igen! Mamma körde oss till Eke mitt på dagen, så vi behövde bara åka buss i ungefär 45 minuter. Helt oki. Aimée skulle tvunget sitta i sin vagn. Märkligt.

Igår var vi ute på stora äventyr. Först åkte vi ner till min lillebror Björn, och kollade in hans nya lägenhet. Umgicks en stund, och Björn skämde bort Aimée med vingummi och jordgubbssaft. Sedan åkte vi bort till Emma och hälsade på henne en stund. Mamma passade på att hämta sin baddräkt med. För när vi hade varit hos Emma en stund, gick vi vidare till Simhallen. Aimée tyckte inte att det var oki att duscha innan badet, men det var nog mest för att hon aldrig har varit i ett badhus innan :) Sedan fick hon på sig mammasydda badbyxor, och plumsade ner i vattnet. Först skulle det hållas i händerna, hoppa lite i vattnet,.. Till slut knatade hon själv runt i barnbassängen, utan att behöva nån att hålla i handen. I Alvesta har de bara ett djup i barnbassängen, så vattnet nådde henne till axlarna hela tiden, men det funkade ju bra ändå.

Själv guppade jag mest runt med min stora mage och frös. Det var inte riktigt så varmt som det brukar vara i barnbassänger, men Aimée klagade ju inte, och det är huvudsaken. Vi var i en timme ungefär, innan vi gick och duschade. Aimée lämnade bassängen utan att protestera!

Enda problemet under dessa två dagar är att hon vägrar gå och lägga sig när vi är borta. Hon bråkar inte eller så, det är bara det att jag är bortskämd med att få några timmar för mig själv på kvällen. Det tar ju på krafterna att vara barnansvarig hela dagen, när man är van att vara två om det ansvaret. De där kvällstimmarna för sig själv är värdefulla..

Tfan blev färdig med golvet i bebisrummet, och har dessutom med hjälp av sin bror, burit in fyra pallar pellets. Gött. Fast han fick inte mycket ledigt på sin barnlediga tid :P Ska snart gå upp och kolla hur golvet blev.

Nu är jag helt slut. Bebis knölar i magen. Aimée ser på Findusfilm och jag borde nog äta något.. Har inte ätit sedan frukost insåg jag precis. Inte konstigt att man känner sig lite sliten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0