Ledig fredag.

Jahupp. Det var dåligt på bloggfronten denna veckan :P
I måndags ringde jag efter F-kassan, men fick inte tag på någon. Ovanligt.
På tisdagen var Tfan och jag inne i växjö, alldeles utan barn. Knasigt. Träffade nya läkaren på Psyk, gick bra. Ska få kallelse inom fem månader igen, och tanken är att jag ska få tillbaka mina stödsamtal, men tyvärr inte med samma person som jag haft sedan 19års ålder :(
Vi åkte ner till centrum igen, åt på pizzeria med mamsen som osså var inne på ärenden. Sedan handlade vi de sista nödvändiga plaggen till bebis. Två pyjamas och  två sovpåsar. Färdigt! Bara strumpor kvar, men de har mor gjort sig frivillig till :)

I onsdags ringde jag efter min handläggare på f-kassan igen. Jag ringde var 10-15 minut från 10:00, fram till 11:35, när jag cyklade och hämtade på dagis. Fortsatte likadant från 11:55 till 12:45, när Aimée och jag cyklade till BVC för 2½års kontrollen. Aimée pratade som en galning, och visade sig vara 96cm lång och 17kg tung :) Storklumpen:)
Jag hade utvecklingssamtal på förmiddagen med, och där var allt osså bra. På dagis tycker de att hon står på sig bra mot de andra barnen, hon är med hela tiden, pratar bra och det enda problemet är väl att de matar henne varje lunch.. Men det är inget vi gör här hemma, så jag misstänker att hon blir distraherad av de andra barnen ihop med att hon vet med sig att hon får mat trots att hon själv inte äter :) Man får inte vara dum :P
Jag fortsatte ringa efter handläggaren när vi kom hem från bvc och ica. Till slut ringde jag till människan som skickat det sista brevet, som menade att jag skulle prata med min handläggare. Men hon hade ju gått hem för dagen, och dessutom har jag försökt nå henne i två veckor. Så personen jag pratade med lämnade en lapp till henne, med förmaning att ringa upp mig. Idag har hon fortfarande inte ringt upp *suck*

Igår vet jag inte vad vi pysslade med... Jag sydde ihop en sovpåse, hämtade på dagis och planerade middag. Efter att Tfan kommit hem och vi ätit, cyklade vi till frisören, så att Tfan fick kaluffsen trimmad. Sedan fortsatte vi till färgbutiken och handlade golvfärg och penslar. Färdigt för målning i bebisens rum :)

Idag är Aimée och jag hemma. Tfan hade varit uppe inatt, och rensat ur nerkissat lakan. Nattblöjan hade halkat snett och lossnat på ena sidan.. Så imorse var Aimée supertrött och sov till halv tio.
 Vi var ute och hämtade posten, där Aimée fått ett brev från farmor, med en stickad halsduk i :) Det är roligt med överraskningar. Nu tittar vi på film och Aimée äter äpple.

I helgen ska det vara lugnt. Sista lugna helgen i november, sedan blir det fullt ös med ikea, födelsedagskalas och extrajobb för Tfans del. Det känns som att november kommer att gå fort. Poff! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0