aktiviteter.

Efter att jag fått spatt av att julkalenderna med Pettson och Findus ständigt ska vara igång, men sällan tittas på, bestämde jag att det var dags att stänga av och gå ut. Jag får spader av en tv som står igång när ingen tittar.
 Ut kom vi. Vi gick en promenad som med barnvagn brukade ta ungefär 20 minuter. Nu tog den nog närmare en timme, utan vagn. Men det gör inget. Vi måste nog alla öva på att Aimée går själv. Hon vid att hålla igång, och vi vid takten som blir. Hem kom vi iaf till slut.
 Väl hemma hade vi fikapaus. Aimée slurpade i sig microljummen O´boy och var lycklig :)

Sedan gav vi oss ut igen. Efter gårdagens haveri på ica, har vi bestämt att hon faktiskt inte får vara med på affären på ett tag. Det var ett ständigt gnäll och tjat, och ignorera allt vad alla föräldrar sa, så det slutade med att jag bar ut henne och satte fast henne i cykelsitsen medans Tfan handlade färdigt.
 Så medans Tfan var och handlade, så var Aimée och jag på lekplatsen i Bäckparken. Jag tror att det blev lättare för alla på det viset :)
Hon hade roligt iaf, och vi fick handlat med. När Tfan hade puttat henne i gungan en stund, började det regna så vi cyklade hem. Nu sitter Aimée med vattenfärgerna och Tfan har börjat med middagen.. Senare är det kringelbak planerat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0