Anledning till aktivitet..

Jo, jag glömde ju nämna varför vi var ute så mycket idag. Det är så att höger om oss har vi kvarterets vaktmästare, pensionär som får spader om han råkar stå stilla. Han har kört med en röjsåg halva dagen. Visst, han håller undan sly, gräs och annat elände så att inte ån växer igen. Fine.
Men, till vänster om vår trädgård har vi ännu en granne, kille i 38års åldern * :P* med ny leksak. Nämligen motorsåg. Han sågar ner en massa träd, antagligen för att de ska få bättre vy över ån från sin altan.. Saken är bara den, att det gör att vi osså får en bättre vy från vårt vardagsrum.. Vy över industriernas baksida.. Tack så jävla mycket, säger jag. Inte nog med att man måste lyssna på maskinerna hela dagen, nu ser vi ännu mer av industrierna... Som vi innan var skyddade mot av lövverket.. Sälj skiten innan det blir kalhygge här, säger jag..

Tänk bara hur fint det kommer bli nu när alla löv faller av, både på de sista träden på vår sida, och de få träd mellan industribyggnaderna och ån på andra sidan.. Härligt! Fy fan. Man borde bo i skogen!


Jag blir bara irriterad, och då är det lika bra att hålla sig hemifrån. Får se vad vi hittar på imon.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Huu.. fy vad taskigt!!

Hoppas allt är väl med er!

Trist att vi inte hann ses i sommar.

Nu äter hösten upp mig..

Grr.

2008-10-06 @ 00:37:13
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0