Avbrott i matlagningen..

Jag stod vid spisen, mitt i det kritiska ögonblick där man väntar på att den eländiga påssåsen ska koka upp utan att bränna vid, när Aimée ropade från övervåningen..
-Mamma komma titta!!
-Jag kan inte nu, jag lagar maat!
 
Det tog väl två minuter innan Aimée kom ner och tog mig i handen,

-Mamma, kom!

Jahupp, tänkte jag. Följde med upp på hennes rum.

-Titta mamma, mej hitta bagge!

På en av hennes klossar satt en slö liten nyckelpiga.. Efter lite funderingar bestämde vi att det var bäst att släppa ut nyckelpigan, så vi gick ner och ut på trappen med kloss och bagge.

När vi blåst loss den slöa nyckelpigan från klossen, går en av våra grannar förbi och hälsar.
Aimée svarar, med napp i mun,

-Hej Jens! Ha släpp ut baggen!!

Precis. Inte för att han hörde vad hon sa, men jag kastade mig över mobilen och messade Tfan på jobbet :)
Det är de små sakerna som är viktiga, när man är mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0