Good vibrations..

Nu har jag pratat med min handledare på f-kassan. För en gångs skull var det ett bra samtal, min handledare är ju väldigt bra :)
Hon tyckte att jag gjorde rätt i att vara hemma som jag var nu. Vi bestämde att jag skulle höra av mig och det fanns någon aktivitet som jag ville prova på under föräldraledighet, annars ska vi höras någon gång i sommar.
Så nu på förmiddagen har jag skickat in begäran om att få ut föräldrapeng med början i november.  Det blir inte mycket, eftersom jag fortfarande inte har kommit upp över garantinivå när jag har jobbat.. Men, det är alltid något. Iaf eftersom jag får behållamin aktivitetsersättning samtidigt. 

Vi tog det lugnt igår. Jag sydde ihop tre par byxor medans Aimée var på dagis. Kul att ha tid till sömnaden, och måndagar har jag extra mycket tid för mig själv. När jag hade hämtat Aimée hade vi lite fruktstund innan Tfan kom från jobbet. Sedan cyklade vi till ica. På vägen hem från dagis lyckades jag deesutom med konstycket att välta med en stillastående cykel. Efter att ha stannat för att släppa förbi en bil, så att Aimée och jag kunde korsa vägen. När jag skulle cykla vidare hade jag högsta växeln i, ihop med elak motvind, så jag tippade över så att både Aimée och jag hamnade på gatan. Men jag kunde hålla emot hela tiden, så det slutade bara i en stilla nedläggning :)

Vi hade varma mackor till middag. Så inspirerade var vi :) 

Snart ska jag till dagis för att hämta Aimée igen. Vi ska till ica och handla lite allmänt. Sedan är det väl filmdags antar jag. Det brukar vara det efter dagis :)  
Idag har jag iaf hunnit med ett par muddisar till henne. Provade ett tajtare mönster, de jag sydde igår kändes lite väl "flängiga" :P

Lite gravidinfo! Vaknade vid fem imorse av att bebis rumlade runt i magen. Än så länge har jag fått vara ifred på nätterna, men den tiden verkar förbi nu :P Ska bli spännande hos BM imon. Med Aimée mättes magen redan i vecka 23, nu ska det göras imon, i vecka 28. Lite skillnad. Ska bli kul att se hur mycket större jag är denna gången.. Magen ser ut att ligga ungefär fem veckor före mot graviditeten med Aimée... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0