Men va härligt..

Gårdagen kändes som en sån där dag man önskar att man aldrig stigit upp..

Först visade det sig att caféet i Lenhovda är stängt på onsdagar, så jag fick spendera en timme efter mvcbesöket i snålblåsten. Kallt som fan. Sedan kom jag hem till brevet från f-kassan, vilket gjorde att jag helst bara ville gräva en grop åt mig själv. Senare på dagen visade det sig att min cykel tydligen har havererat efter ett av sina många fall. Ännu senare på dagen visade det sig att vårat avlopp har kloggat ihop, igen, och vi måste ha hit en spolbil... Hör ni kronorna som klingar? Det är alla pengar som lämnar vårt sparkonto. Bye,bye!

Jag har iaf ringt kommunens slamtömning, så det ska ordnas idag. Dessutom har jag ringt till min handledare och lämnat ett meddelande, så hon kommer väl att ringa upp under dagen. Bajse. Cykeln får klara sig. Vi gick till dagis imorse istället, det tycker Aimée är så kul iaf så det gör ju inget.

Var på mitt livs första föräldramöte igårkväll. Kommunens talpedagog var där och informerade om elevhälsan och sitt jobb. Personalen berättade om höstens tema, och påminde åter igen om ytterkläder. Nya idén är att barnen ska ha stickade pulsvärmare, så att de kan ha tunnare vantar med mer rörlighet. Det är ju bra, men nu lät det som att man knappt fick skicka med "termovantar". Hur gör vi när det är en dm snö ute då? Jag kan faktiskt inte ha fem olika par fingervantar på olika ställen.. Får fråga om det.. Dessutom skulle vi tänka på rörligheten i vinterkläderna, kan man klättra och krypa i dem? Jag tycker att det är svårt att röra sig själv i termobrallor, jag förutsätter att det är likadant för Aimée. Huvudsaken borde ju vara att de är varma? Det är faktiskt svårt att hitta alla de där plaggen som personalen pratar om. Jag är lycklig om jag har pengar till termobraller som verkar vara varma, vattentäta och med tillräcklig rörlighet.
Jaja, skulle ha frågat om det är dags att sätta på termobrallerna eller om det räcker med täckbyxor än.. Men det var ingen personal och mötte upp idag, så jag får väl ta det senare då..

Jahupp. Jag ska leta upp en prinsessklänning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0