Glädje i huset.

Igår var Aimée hemma med snuva. Hon hostade och rosslade under natten, och eftersom jag ska jobba i helgen så tyckte jag det var bäst att hålla henne hemma. Så att Tfan inte får en genomsjuk unge att roa:)
Så jag tog på mig det moderliga ansvaret att vårda barnet :) Vi gick fram och tillbaka till ica, varav halva hemvägen fick jag bära en helt slut unge.. Min rygg var helt kass senare på kvällen.. Annars var det fem filmer som rullade i dvd:n, bara för att nån var sjuk. Tro inte att hon får se så mycket annars! :P

När Tfan kom hem på eftermiddagen, kollade jag posten och såg att jag fått två paket som skulle hämtas på macken andra sidan ån. Vi knatade bort efter middagen, och hade Briovagnen som lastvagn :) Ny, fin Bugaboovagn med vinterhjul fanns att hämta i två stora papplådor:)
Vi kunde inte låta bli, utan packade upp och monterade vagnen med liggdelen i när vi kommit hem. Aimée blev superglad när hon insåg att man kunde köra sina dockor i bebisens vagn :) Den är ju så lättkörd med, så Aimée körde den utan problem. Tfan och jag insåg direkt att vi helt plötsligt kommer att vara tre som slåss om att få köra vagnen när det är dags :)

Pratade med mamsen på kvällen. Hon hade varit hemifrån hela dagen, tittat på ett hus bland annat. Vi pratade om arbetspassen vi har på helgerna, och kom fram till att det var bättre att dela upp passen, istället för att vi ska jobba så långa pass varannan helg. Så denna helgen ska jag jobba söndag eftermiddag till måndag morgon, och nästa helg från mitt på fredagen till 13:00 på lördagen. På det viset blir det bättre med bussförbindelserna för mig, passen blir kortare och lättare att hantera och det blir lättare för Tfan här hemma med :) Skönt!

Aimée har varit hemma idag med, men det brukar hon vara på fredagar. Vi har varit på loppis och fyndat en "skoltavla", och på ica och köpt glass. Nu är vi hemma och tittar på Pettson och Findus. Otippat va?
Oh! Fick Villervalla-kläder på posten idag :) Fina kläder som de säljer på LillaBus i Alvesta och i butik i Värnamo, men där är jag så sällan, så Tfan och jag beställde en tröja, en klänning och en mössa till Aimée, och en liten mössa till bebis. Fint!

Nu ska jag.. Dricka ett glas vatten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0