läckage..

Efter förra inlägget fick Aimée ett utbrott, eftersom vi inte anser att det finns någon poäng med att ha film igång i tv:n om fröken som bestämt skulle se filmen, inte ens tänker befinna sig i samma rum :P Det slutade med att utbrottet gjorde henne en smula trött, och hon somnade i mitt knä.

Under tiden Aimée sov, tog Tfan och jag tag i luftningen av elementen i huset. De har inte blivit riktigt så varma som de borde sedan vi satte igång värmen igen efter sommaren, och då brukar det behövas en avluftning. Det gick smidigt, enda tills en stund efter själva luftningen, när Tfan skulle ge sig på att baka.. Då upptäckte han vatten på diskbänken, som kom från... Taket.. :P Till historien  hör att jag precis efter att luftningen gjorts tyckte mig höra ett väldigt droppandes från väggen bakom diskbänken, men när jag sa det till Tfan så trodde han bara att jag hört vattnet som kommer ut från expansionskärlet på vinden, ut på taket. Nu visade det sig att röret upp till expansionskärlet var sönderrostat i en fog, och där rann det vatten från flera ställen. Som väl är så var röret, med tillhörande fog, inbyggt bakom plank och hyllor i en liten garderob i vårt sovrum. Så Tfan kunde med guidning från min pappa Uffe, riva ut och leta upp problemet.

Det slutade med att vi fick tömma systemet på vatten, vilket betyder att vi nu inte har någon uppvärming innan måndag, när alla rörmokare går tillbaka till jobbet. Men, kökstaket är torrt igen iaf :)
Det är härligt med hus :P

Dessutom passade Aimée på att vakna och kissa ner sig och soffan.. Varför skulle hon hålla tätt när inte resten av huset gjorde det? :P Det var mest synd om henne, eftersom hon brukar gå på toaletten, och faktiskt är stolt över att ha slutat med blöja på dagarna... Men efter kyckling och nudlar till middag var allt glömt, och frid och fröjd igen :)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Oj, vilka äventyr man som husägare kan råka ut för! :o

Kanske ska hålla mig till lägenhet med hyresvärd som kan fixa allt??

2008-09-21 @ 16:59:12
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Becky

varför skulle hon hålla tätt. . hahaha

2008-09-22 @ 16:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0