Tröttsamt, men snygg :)

Det funkade inte så bra att sy.. Jag höll ut i 90 minuter. Men sedan var min redan gravidtäppta näsa full av tygludd, och så fort jag reste mig för att nåla/stryka/klippa/gå och kissa, så gick förvärkarna igång. Så jag satte mig vid telefonen med fralla och O´boy istället :P
 Pratade med mamma, som inte alls var och shoppade idag, utan bara hade femtusen saker att göra på jobbet innan hon skulle hem, och därför inte svarade när jag ringde på förmiddagen.

Blev dessutom glad när jag hämtade posten idag. Min jacka och en tröja jag beställde förra veckan hade kommit! iofs så var avi:n försenad, så ska man vara petig hade jag kunnat hämta paketet redan i fredags. Ifall posten gjort sitt jobb, vill säga. Nu fick jag gå genomfrusen hela helgen istället. Härligt. Men de kanske tänkte att jag skulle uppskatta min jacka mer om jag fick frysa lite? Det var iofs tanken när jag beställde den, att jag skulle slippa frysa, eftersom jag tycker det duger med att vara gravid. Meeeen, vad vet jag. Nu har jag iaf min nya jacka, fin färg och varm, nu ska jag bara komma över det faktum att det ser ut som om jag har en badboll på magen. Men Tfan och jag kom överrens om att det är ett problem som alla gravida har, min bonus är att min jacka är fin :)
 Tröjan som jag beställt var tveklöst snygg, och jag blev lycklig :) Jag må ha förvärkar som gör att jag knappt vet vad jag heter, men jag är snyggt klädd samtidigt!

Gick och hämtade en glad Aimée på eftermiddagen. Blev bjuden på Meandi-party. Alltid trevligt när man inte glöms bort ;) Sedan fick jag ett inre utbrott när det visade sig att en av Aimées fingervantar var borta. Helt väck, ingen visste var den var eller om hon ens haft den på sig när de var ute på förmiddagen.. Så jag blev tillsagd att gå ut och leta! Morr. Jag letade, ingen vante. Det är väl självaste fan, rent ut sagt, att vi föräldrar hela tiden blir tillsagda att kläderna ska vara namnade, och de ska ha bra kläder, extra kläder och skor, men tydligen är det omöjligt att hålla reda på en vante.. Nu skiter jag faktiskt i om det är många barn och så vidare, min unge har ett par vantar, de har hon på dagis, så nu har hon bara en vante. Grattis. Hoppas de hittar vanten imorgon. För jag bort som bekant i skogen, här säljs inga vantar.

Den där vantepisoden gav mig förvärkar. Då visste jag inte att nya tröjan som då låg på ica och väntade, var sjukt snygg, så jag kunde inte glädja mig med det just då.. :P
Men Aimée är världens snällaste unge, och gick fint hem hela vägen. Lekte i vattenpölarna och plockade buketter av blad..

Beställde mer garn till Tfans vantar, så att de blir färdiga innan det blir vår :) Det lär bli mycket stickat här innan bebis kommer. Jag hade ju planerat att sy, men det verkar inte funka så bra med förvärkarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0