Firande.

I söndags var Tfan del av vår stoa familj här för att fira Aimée. Det blev stor baluns, med mycket utomhustid och mycket mat, precis som vanligt :)
Aimée fick massor av fina presenter, en Skrållan, dubbla uppsättningar Zoolego, sandlådeleksaker, pussel och böcker. Nöjd tjej:) Svärmor och Lasse hade med solstolar, så att vi kunde vara ute i det fina vädret och faktiskt sitta ner under tiden :)
Vi åt massor av mat. Vi hade gjort lammstek, lammrevben och kotletter. Kyckling, fläskfile och vegetariskt alternativ  fanns för dem som inte vågade sig på lammet, fast de flesta provade faktiskt. Svärmor hade gjort tre potatisgratänger som hon hade med sig hit. Sedan bjöd vi på kladdkaka med glasyr och bullebröd till efterrätt.

Igår fyllde Aimée tre år på riktigt. Hon fick tuschpennor och ett ritblock, innan den stora presenten kom fram. En cykel! Hon blev jätteglad, och vi med, eftersom vi fick precis den reaktion som vi hade önskat:) Hon cyklade runt inomhus någon timme, innan vi begav oss ut. Vi började med att låta Aimée cykla runt, runt på en asfaltsplätt i närheten, innan vi gick till Bäckparken för att gunga och leka på lekplatsen. Under tiden gick Tfan till ica med Bums. Han handlade mat och glass. Efter glasspausen i parken började vi röra oss hemåt igen. Vi gjorde eld i utegrillen och grillade hotdogs, småkorvar och korvbollar. Sedan gick vi in, för att vila lite och amma. Vi kom snart ut igen, Aimée cyklade, jag sprang efter och Tfan rensade rabatterna.
 Bortsett från ett jättelikt förkylningsinspirerat jagvillintegåochläggamig-utbrott på kvällen, så var dagen perfekt.

Inatt fick Bums sin kalasbaksmälla. Hon brukar vara på dåligt humör dagen efter kalas, men igår låg hon mest i vagnen och sov, så det kom inatt. Hon somnade först vid 02, för att vakna och amma vid 04, och sedan vakna och bajsa vid 05, och 06 skulle jag upp. Härligt :P Jag tog med mig Bums till Lenhovda för att gå efterkontrollen på mvc. Tfan stannade hemma med Aimée som är förkyld. När Bums och jag kom hem igen knatade han till jobbet, och här sitter jag ensam hemma med två griniga barn :P Dessutom har jag fått ett paket från Kidzshop som de inte dragit min rabatt på, av någon anledning. Får se vad jag får för svar på mitt mejl.

I eftermiddag kommer iaf Becky och hälsar på. Skönt! Känner att jag kan behöva det idag:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0