Ingen rolig vecka...

Näe. Denna veckan blev bara blä, efter Aimées födelsedag i måndags. På natten till tisdagen vägrade Bums att komma till ro, och bara gnällde och åt hela natten. Sedan steg jag upp 06:20 för att åka med Bums till Lenhovda och gå på återbesök på mödravården. Tfan var hemma med Aimée under tiden, eftersom hon var förkyld.
 När jag kom hem gick han till jobbet. Vi segade hemma, Aimée lekte lite med Lovisa och Melker som osså är hemma med förkylning.
 I onsdags tog Eon strömmen för oss för att "förbättra elnätet för oss kunder", så jag släpade ut barnen för att cykla och gräva lite i potatislandet. Det var soligt men blåste kallt så vi gick snart in igen. Aimée hann precis sätta sig för att rita när strömmen kom tillbaka. Halleluja!

Igår var  Aimée på dagis och blev firad. Jag var på bvc för att vaccinera Bums, precis vid 13:30, när Aimée ska hämtas på dagis. Förvarnade på dagis både förra veckan och när jag lämnade på morgonen. Trodde att bvcbesöket skulle ta 30.40 minuter, men tog en hel timme :P Så när jag kom till dagis satt alla barnen ute och åt mellanmål, hon fick äta färdigt innan vi gick hemåt. Fastnade på skolgårdens spännande lekplats, snart kom Lotta med sina barn med, och plötsligt hade Tfan slutat för dagen och kom han med. Resten av dagen sög. Aimée bråkade om allt, och inget med för den delen. Samtidigt som Eon grävde som galning inpå trädgårdskanten, väsnades som fan. Härligt. 19:15 fick Aimée gå och lägga sig utan kvällsdusch och kvällsmat. Först kl 21 körde grävmaskiner och lastbilar här ifrån. Fy fan va härligt :P

Idag är det osså kinkigt, men Anna och jag släpade iaf ut oss på en promenad. Hon körde Bums och körde hennes tvillingvagn med en sovande Milton och en konstant gnällande Aimée. Hela promenaden lät jag vill heeem, fram tills jag började säga att nu är vi på väg hemåt igen. Då började hon med jag vill inte hem min huuus, buhuhuuu... Suck. Ibland undrar jag vad jag skulle med barn till :P

Puh. Snart kommer Tfan hem. Måste gå och handla. Middag kanske vi skulle fixa med. Jag har noll ork. Röksugen med, som alltid när det krånglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0