Värsta varmt...

Idag har vi bara -10grader ute. När Tfan och jag gick och la oss inatt var det -19 ute. Vet att jag skrev -17 på FB, men det är för att jag läste av innetermometern och den är alltid 2 grader snäll... I köker hade vi 17 grader istället för gårdagens knappa 15, så det är ju värmebölja här hemma! Hör hur alla pellets bara "klingklingkling!"...

Tfan jobbar lite idag, fram till lunch kan jag tänka mig. Fina, gamla fönster ska renoveras, det tar sin lilla tid.

Aimée tycker att det är orättvist att dagis har jullov idag. Det är ju tisdag! Då ska man gå på dagis!! Förklara att "nu är mamma och pappa barnlediga, och då får du bara gå femton timmar i veckan, och inget alls under julledigheterna", för en ilsk treåring. Jullov är najs, men tre veckor är låååång tid. Hon lär få fnatt innan det är dags att gå tillbaka, vilket automatisk betyder att även vi föräldrar kommer att få spader, men det är sånt man får leva med :) Det är ju skönt att hon vill gå dit. Man kan bara hoppas att det håller i sig tills hon börjar skolan...

Idag ska jag jobba extra. Tjejen som har mitt gamla städjobb ska vara ledig över jul, så jag hoppar in för henne. Fick veta igår att det var denna veckan jag skulle hoppa in :P Snark. Julveckan som inte är ett dugg uppbokad! Lika bra att ta tag i det med en gång, för jag behöver ha en extra dag till städningen ifall jag inte hinner allt idag. Så imon, eventuellt lite mer städning efter att Tfan kommer hem från jobbet, sedan är det julafton! Firar hemma med lilla familjen, sedan får jag skjuts av svärmor och Lasse till Växjö, där pappa Uffe plockar upp mig och kör mig till lillasyster. Där ska jag jobba över juldagen, på annandagen åker jag direkt från jobbet till Svärmor för det obligatoriska julfirandet med Tfans familj. På söndagen är vi lediga *andas, andas!*. Sedan på måndag ska vi fira jul med min familj, mamma, pappa, lillebror, moster och kanske mormor. Sen är jag ledig till nyår! Åker till mamma på nyårsafton, jobbar nyårsdagen,och är ledig igen.
Imon kommer dessutom vår Gustav hem! Har inte träffat honom sedan jag var nygravid med Bums, hade liten kula och rosa hår på huvudet :P Det var ett tag sedan :P Det ska bli så kul att se honom igen. Bara han inte får för sig att hälsa på på juldagen, för då jobbar ju jag! Då får han stryk :P ;D

Imorse hade Bums inte pinkat igenom blöjan! Halleluja! Jag upplever dessutom att jag fick sova inatt. Fast det kan vara för att jag bara värmde vällingen vid nattmatningen inatt, och bestämde att Tfan skulle mata. :P Men sen tror jag att hon höll sig lugn hela natten.

Hur fan ska jag kunna putta runt en städvagn i denna snön?! Jag bara undrar. Genomkall om händerna lär jag bli med. Fan.
Jag ska inte klaga. Det är extra peningan, och det är trevlig. Vi har dubbla teliaräkningar, lån och Eon i januari, så alla bidrag räknas. Har sökt det där fondmedlet i år med, men vi har redan fått det två år i rad, så jag tror inte att vi kan räkna med det i år med. Synd, 5000kr hade inte suttit fel.

Näe, nu ska jag se vad ungarna busar med...

Kommentarer
Postat av: Maria

Men, när barnet är tre år får du väl välja när barnet ska vara där. De behöver inte följa skolans läsårstider. Det är först från augusti det året de fyller fyra de behöver göra det om de är 15-timmarsbarn.

2009-12-26 @ 15:57:22
URL: http://mariasscrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

När barnet är tre år får du välja själv när barnet ska vara där. Du behöver alltså inte följa skolans läsårstider. Det är först i augusti det året barnet fyller fyra det behöver göra det om de är 15-timmarsbarn.

2009-12-26 @ 16:00:08
Postat av: Maria

Sorry att jag skrev två ggr, men det första kom först inte med. Ha en fortsatt trevlig jul!

2009-12-26 @ 16:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0