comments are back..

Klagar man bara så brukar det hela lösa sig, och nu har jag fått tillbaka mina kommentarer.. :P

Idag har vi segat. Tfan steg upp och gick med Aimée till dagis halv nio. Jag var uppe vid sju och ammade Bums, sedan sov hon och jag vidare. Fast jag fick flytta på mig när Tfan kom hem, för jag hade lagt mig i hans säng :P
Vi somnade om och jag vaknade av att Bums ville äta igen vid halv elva :P Kämpigt liv som småbarnsförälder *hostharkel!*

Jag pratade en stund med mamma medans jag åt frukost, och så småningom krälade även Tfan upp ur sängen.

Idag gick vi iväg allihop för att hämta Aimée på dagis. Jag smög bört till frisören med Bums, när jag såg att deras dropin-skylt stod ute, men som vanligt hade de lunch när de har dropin :P Så jag knatade vidare bort till dagis, där Tfan försökte få ut Aimée ur målarrummet :) Tack gode gud för att storasyskon får gå på dagis trots föräldralediga föräldrar! Aimée hade varit så uttråkad här hemma med oss, hon jublar hela vägen in på dagis tre dagar i veckan :D
 När Tfan väl fått ut Aimée från dagis så gick vi och handlade, sedan knatade vi förbi frisören igen, fick stå och vänta en stund, sedan fick jag komma in och boka tid. Så imorgon ska Aimée och jag gå direkt från dagis till frissan och bli respektabla igen! Aimée och ser ut som en stökig storebror Lejonhjärta a la 70tal, och jag har amningshår. Härligt.

Jag har huvudvärk. Har tagit alvedon för Ipren är ju off limits som ammande, men den verkar inte funka så bra. Det saknas sötsaker i min mage! Misstänker jag, men det är tisdag, och tisdagar är fanimej ingen godisdag, vad än min mage säger. Så det så.

Nu tvättar Tfan håret på Aimée. Det hörs över hela huset. Hon tar verkligen i från tårna när hon inte är nöjd. Nåde den pojk som i framtiden försöker något otillåtet med den tösen! Han kommer att kunna identifieras med sina spräckta trumhinnor.. Nu höll jag på att skriva "spräckta trumpinnar"! Det hade varit snyggt. Spräckta trumpinnar i öronen..

Jag har hittat fyra olika tyger jag vill köpa. Problemet är att om jag köper två meter av varje, alltså åtta meter, så kommer kalaset att gå på drygt 1000kr, plus frakt. Det känns verkligen lämpligt, nu när Tfan anmält föräldraledighet och det kom fram att pengarna ska komma 26: Mars...

Jag borde verkligen amma, tycker mina tuttar iaf. Mitt barn verkar inte tycka det, för hon sover fortfarande. Då hade jag ju lika väl kunnat duscha med de andra två. Fast, vem hade kunnat veta att Bums skulle sova över maten, ibland vaknar hon ju långt innan hon ska ha mat, och vill ha mat. Ibland dröjer det fem timmar mellan målen, ifall hon får bestämma, men det får hon inte :P

Jag pladdrar, och har huvudvärk. Dessutom måste jag gå på toa.. Jag är nog inte riktigt kry. Men sjuk tänker jag inte bli, för vi kanske får besök i helgen, det skulle inte sitta fel, vi har haft tre besök här sedan Bums föddes. Fattigt tycker jag. När Aimée föddes vallfärdade ju folk hit. Jag antar att andra barnet inte är lika intressant, eller nått. Fast det borde hon vara, för hon är helt sjukt vacker!

Jo, Sofi, jag ska ta tag i utmaningarna, men saken är den att detta skulle bara bli ett litet kort inlägg, och nu blev det långt som fan och jag måste på toa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0