Mellow yellow...

Eller hur det stavas.. :P
 
Bums och jag har varit på bvc idag. Bums firade med att kissa på hela vågen, ända upp till sina egna axlar. Det är inte dåligt :) Dessutom hade hon gått upp från 4205gram till 4530gram! Härligt! Hon gick ner så mycket första veckan att vartenda gram har jubelfaktor :P
Hon hade vuxit 1½cm med på nio dagar med.
 Förra veckan träffade vi en annan sköterska, för bvc-Marie var sjuk. Så när Marie nu kommit tillbaka så var hon lite orolig för Bums gulhet. Hon ringde till lasarettet medans vi var där, men den sköterskan skulle prata med läkaren innan hon kunde säga om vi skulle komma in och göra tester och sola henne.
Så Bums och jag gick för att möta Aimée och Tfan vid ica. Halvvägs dit träffade jag systrarna som jag brukar kalla för "Mor-systrarna", de heter nämligen Rigmor och Ingemor, jag glömmer alltid vem som är vem :P De hade undrat om inte bebisen hade kommit än, det var ju så länge sedan vi sågs :)
De bor i husen jag städade när jag blev gravid, jag brukade se till att ha rast när de var ute, för att få lite sällskap. Väldigt trevliga damer, de hade pratat med gamla chefen och informerat honom om att de aldrig kommer att få en så bra städerska igen :)

Nu pratar jag med mamsen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0