Irriterande värre..

När vi åkte till svärmor idag, fick vi åka den första biten med buss, som vi brukar. När vi klev på bussen tog Tfan en infolapp om de nya priserna..
 Just nu går jag som ungdom (19-dagen man fyller 26), och Tfan som vuxen (26år och uppåt). Så när vi åker in till Växjö kostar min biljett 48kr och Tfans 68kr. Efter den 11/1, när de nya priserna börjar gälla, finns  inte ungdom längre och vuxenbiljetterna stiger i pris, så helt plötsligt kostar det 80kr per person att åka in. Helt sjukt! Då har de nått så fint som "duo/familj"-pris, då sparar vi 16kr in till Växjö... För fan?! Sätt ihop det med dåliga förbindelser och bussbyten på nästan  varenda tur in till stan, så har man stora anledningar att ta körkort.

Hade jag kunnat så hade jag fan bojkottat bussåkning. När jag börjar jobba igen kommer det att kosta mig 220kr per arbetspass att ta mig dit. Tack så mycket!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Sjukt är det!!

2009-01-03 @ 21:57:10
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0