Morgonpromenad till dagis.

Jupp. Vi kom iväg idag med. Det har kommit någon decimeter snö, men det gjorde inte Aimée något :)
Vi knatade iväg 08:25, lite sent egentligen, men det tar alltid längre tid än man tror att få på sig stövlar och termobraller när man är gravid :P
Naturligtvis var vi tio minuter försenade till dagis, så personalen började undra var alltidsåpunktliga-Aimée hade tagit vägen :P Jag kunde nästan se att de blev lite besvikna när vi dök upp, och det visade sig att vi inte alls var på BB :P
 Jag fick iaf veta att om det skulle gå igång medans Aimée var på dagis så kunde vi bara ringa, och hon fick vara där hela dagen, inga problem :) De ville bara att vi skulle ringa och säga till :) Skönt!

Frågan är bara hur vi ska lägga fram den dagen jag ska snittas.. Vi vill ju helst inte att folk ska veta att vi är iväg, lite hemligt får det gärna vara.. Men samtidigt vet vi ju i förväg vilket datum jag ska snittas, och det känns inte schysst att inte informera på dagis.. Vi får se hur vi gör... Vi måste först och främst ha lite övning hos barnvakten Faster Marie först.. En ursäkt för att umgås :P

Tfan ska komma hem tidigt idag. Han tycker inte att det känns oki att låta mig gå hemma ensam med Aimée, eftersom jag inte får anstränga mig och dessutom riskerar att förlossningen ska gå igång när som.. Så han ska sluta vid 14:00 denna veckan. Han kommer hem ungefär samtidigt som Aimée och jag kommer hem från dagis. Det ska bli skönt att ha honom hemma. Det känns tryggare.

På vägen hem från dagis skulle jag ringa till mvc och prata om tiden jag fått för besök imon. Jag ska vara där 10:00, vilket betyder att jag måste åka 08:30 och komma hem 13:30... Känns lite sådär som höggravid. Men det visade sig att de hade bytt telefontider, och tydligen inte hade någon telefontid alls idag :P Störigt. Men jag kom på att jag kunde mejla istället :)
Mitt största problem är att jag inte fått någon kallelse till inskrivingen till snittet.. :P Det vore ju typiskt mig att det skulle knasa sig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0