Nuttoj..

Härom kvällen gick tog jag med mig Bums och Aimée från duschen så att Tfan skulle få torka sig ifred efter kvällens blötläggning. Innan det var dags för Aimées kvällsmål ville hon hålla Bums en stund. Så hon fick sätta sig i soffan och jag la Bums med huvudet i knät. Aimée, som då var klädd i bara trosor efter duschen, tog ett stadigt grepp i sina treårsvalkar i brösthöjd och nyper ett par gånger. Sedan tittar hon ner på Bums och säger " Jag kan mata Bums, jag har Aiméemölk *mjölk* i mina nuttoj *nuttar-tuttar*"  Jag höll på att flina ihjäl mig, vem har en sån bra storasyster, som erbjuder sig att avlasta sin ömma mamma *bokstavligen* i amningen?? :D

Just nu handlar det mycket om amningen. Nu har dessutom både jag och Bums råkat på en snorig förkylning, så natten till idag var lagom skojsig. Mellan 00:30 och 06:00 hade jag sovit 90 minuter. Som väl är så stiger Tfan upp när Aimée bestämmer att det är morgon, så imorse fick jag sova till 10:30, när Bums började röra på sig igen. Nackdelen är ju då, att trots att Tfan sover, typ, medans jag ammar, så får han aldrig sova ordentligt heller.. Meeeen, nu är ju Bums bara 11 dagar gammal, så vi är ju bara i startgroparna än så länge. Det hela kommer ju troligtvis att stabilisera sig så småningom, men säg det kl 03 på natten :P

Skinnflådda nipplar är osså något som glöms bort i pratet kring amning... Det extrema bajsandet glöms osså bort. Härom dagen sket vår senast födda dotter ungefär två meter från platsen hon låg på, rätt ut på golvet. Jag hade tur som hann undan :) Vad gör man? Jo, man säger till storasyster att stå still på fläcken hon råkade hamna på och upp mot köket ropar man Kris!! Haha!

Vardag med småbarn är en helt annan värld.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Hahaha! Barn är så jäkla roliga ibland!

2009-01-25 @ 10:45:14
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Sofi

Ja, jag kollade på bilderna medans du la upp dem! Satt och uppdaterade hela tiden. Skitkul!!:D

Riktig nostalgi, minsann!

Men inga bilder från ert fina bröllop?

2009-01-30 @ 23:14:45
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0