Utflykt.

Det börjar närma sig bebisleverans, och vi gör vårt bästa för att fylla dagarna fram tills dess..
Igår var det svinkallt hela dagen :P Men ett par av grannarna eldade ris, så vi hade ett stort bål jämte tomten hela dagen. Aimée och jag var ute en timme mitt på dagen, knatade runt i snön, på bron, promenerade på vägen och satt vid bålet och värmde oss, medans Tfan var på ica och handlade.
 Åt clementin och nyponsoppa till mellanmål när vi kom in. Pratade med mamsen en stund. Aimée och Tfan bakade kringlor på eftermiddagen.
 
Mamma och pappa var ju här på nyårsdagen, så nu har vi helt ny el i bebisrummet, ny taklampa och ett element under fönstret. Nästan klart! Tfan skruvade fast skötbordet på kvällen, och på nyårsnatten bäddade jag spjälsängen. Spjälskyddet kom i igår. Nu fattas en vägglampa att ha vid skötbordet och en liten hylla, att ha salvor och andra småprylar på..
 Jag stickade klart filten till vagnen med i dagarna, så den har Aimée och jag med gemensamma krafter lagt i vagnen i väntan på bebisen :) Nu börjar hon bli otålig, " E bebisen?" "Kommer bebisen?"
Jag tror minsann att Aimée tycker det är dags för bebis att dyka upp snart. :D

Idag ska vi ut på äventyr, typ. Buss till Lenhovda, därifrån med bil till Nottebäck och hälsa på Svärmor. Det ska bli trevligt. Skönt att inte sitta hemma och glo bara, för ovanlighetens skull. Satt mycket igår, och hade jag inte förvärkar så sprattlade bebis så jag trodde hon skulle slå knut på mina tarmar.. :P

Näe, lite frukost till kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0